vanos probleem stationair

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
BMW
Merk
BMW
Model
1-serie
Type
E87
Uitvoering
-
Bouwjaar
2007/5
Brandstof
Benzine
Reacties
6
Bekeken
2592
Gepost: 30-11-2018 16:46
Professional

karmannghia67

Eigenaar
autobedrijfboekema
Universeel

Lid sinds: 10-11-2011
1 bijdragen

goeiemiddag mede monteurs wij hebben het volgende probleem met een bmw 1-serie met een n45b16a motor.

auto is opgehaald met de klacht dat de motor stotterde, later viel de auto stationair uit bij het aanraken van het gaspedaal.

na de auto uitgelezen te hebben kwamen de volgende storingen na voren.

vanons aanzuiging 2870 aanpassing eindstop

vanos aanzuiging 287D aansturing actuator

nokkenas zuigzijde 2968

nokkenas zuigzijde2982

nokkenas zuigzijde 2983

wij hebben beide nokkenas sensoren vervangen.

motor geflusht

timing gecontroleerd stond niet overdreven van tijd af maar het was niet perfect, na de ketting te hebben vervangen, kwamen de fouten 2870 en 2830 vrij snel terug en hebben we de motor nog een keer geflusht. dit wou ook niet helpen dus zijn de in en uitlaat vanos vervangen. al bij de eerste start foutcodes terug. adaptie waarden zijn terug gezet. in en uitlaat solenoid vervangen, dit alles heeft niks geholpen. 

olie druk gecontroleerd draait stationair 3 bar en op toeren 6 bar, na vervangen van de oliepomp draait hij stationair al 6 bar.

de fouten die nu terug blijven komen na alle reperaties/vervanging onderdelen is/zijn

vanos uitlaat 283D aanpassing eindstop

vanos aanzuiging 287D aanpassing eindstop

als je de fouten wist en de motor start komen als eerste deze fouten terug binnen 5 seconden. heeft iemand dit ooit meegemaakt of nog ideeen wat evt te controleren valt? 

mvg roelof

Gemeten

3 keer motor flush ketting vervangen vanos in en uitlaat vervangen in en uitlaat solenoid vervangen nokkenas sensoren inlaat uitlaat vervangen olie pomp vervangen

Uitgelezen met

texa

Foutcodes

287D 283D

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.