320D slecht lopen na vervangen brandstofpomp

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
BMW
Merk
BMW
Model
3-serie
Type
Uitvoering
-
Bouwjaar
1999
Brandstof
Diesel
Reacties
26
Bekeken
6138
Gepost: 26-10-2010 16:42
Professional

Reihe


Universeel

Lid sinds: 26-10-2010
393 bijdragen

Hallo Heren,

wij hebben hier een 320D staan die niet lekker meer wil lopen nadat de auto stil gevallen is en de hogedruk pomp vervangen is. Het volgende is voorgevallen.

Klant reed op de snelweg auto viel plotseling stil. Opgehaald en gekeken wat het probleem was. Geen hoge druk uit de brandstofpomp. Brandstofpomp vervangen door een originele ruilpomp auto slaat na het ontluchten redelijk vlot aan maar loopt bij gasgeven scherp, hij nagelt. Verder rookt hij veel en slaat hij slecht aan na een nacht stil staan. Ook begint hij bij opwarmen steeds slechter te lopen tot hij zelfs afslaat. Je hoort hem tijdens het lopen ook bijregelen wat het eigenlijk alleen maar verslechtert. Vandaar het referentie veld laten wissen, hoeft niet altijd maar vanwege het slechte lopen toch maar deze keuze gemaakt. Hierna lijkt het nog slechter geworden. Afwijking van de pomp staat aan de zijkant vermeld deze is 0,65 en mag 0,1 mm afwijken. Heb hem diverse malen gecontroleerd met een meetklok (toch het eerste waar je aan twijfelt) staat nu op 0,63 wat dus een afwijking is van 0,02mm en mag geen probleem vormen. Afstellen doen wij als volgt:
Stukje voor het BDP van cilinder 1 0 punt van de klok zoeken, vervolgens de krukasverdraaien tot de klok 0,65 aangeeft op dat moment moet de borgpen van de krukas op zijn plaats vallen.

Hebben ook al geprobeerd om de pomp eerder of later te zetten dit levert niks op gaat niet beter lopen.
Daarom de oude pomp gedemonteerd om te kijken wat er mis is gegaan. Wat daar opvalt is dat er aan de achterkant van de pomp een soort van injector lijkt te zitten??? Deze heeft 2 kabels die duidelijk tegen elkaar gelegen hebben. Wanneer ik de weerstand meet over 1 draad met de voeding meet ik 0,1 ohm. Met de andere draad de weerstand over de voeding meten meet ik 8,5 ohm. Zeer vreemde waarde. Hierdoor zijn wij gaan twijfelen over de regelmodule van de pomp. Deze zit deels in de pomp maar ook deels in de ECU. Lopen 6 draden naar de pomp toe. 2 daarvan zijn massa en voeding zijn beide goed. Andere 2 zijn van de canlijn, en hebben een weerstand van 120ohm wat goed is. Verder zijn er nog 2 draden waar ik niet van durf te zeggen wat ze doen.

Is er iemand die hier meetgegevens van heeft, wat voor scoop beelden zou ik moeten krijgen of wat voor waardes zou ik moeten meten??
Andere suggesties zijn ook welkom, denk zelf alles uitgesloten te hebben. Rek op de ketting zou bijvoorbeeld niet uit mogen maken aangezien de ketting altijd strak belast wordt dus heb hem met op tijd gezeten ook strak getrokken. Verder zit er diesel in de tank en geen benzine. Timing is goed, systeem goed ontlucht.

 

Uitgelezen met

Snap-on/ Bmw tester

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken