Nog geen abonnee?Neem nu een abonnement met 25% korting lees meer

Motor houdt in en loopt onregelmatig

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
BMW
Merk
BMW
BMW
Model
3-serie
Type
E30
Bouwjaar
1993
Brandstof
Benzine
Motorcode
3.0 M3
Onderwerpen
Elektronica
Motor

Aantal reacties: 16
Aantal maal bekeken: 748

Gepost: 13-10-2005 12:21
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

Betreft M3 3,0l uit bj:1993

Wie heeft de oplossing voor dit probleem?

Motor loopt rond ±3000 toeren onregelmatig.

Volgende werkzaamheden zijn gebeurt:

CO test goed.

Compressie druk is goed.

Foutcodes:geen

Bougie`s en Bobine`s vervangen

Injectoren uitgebouwd getest op opbrengst en gereinigd door derden

Kleppen gesteld

Stationair luchtomloop stappenmotor vervangen

Lambda sondes getest

Gepost: 13-10-2005 12:54
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

Brandstofdruk??
Gepost: 13-10-2005 17:43
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

storingen al eens uitgelezen.
Gepost: 14-10-2005 17:32
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

heb hetzelfde probleem gehad met mijn 3.25i 24v E-36

is al diverse malen uitgelezen geweest,maar zonder resultaat!

heb hetvolgende gedaan :

- nieuwe bougie's

- bobine's uitgewisseld

- nieuwe benzinefilter

- olie + oliefilter

- benzinedruk =Ok 3,5 / 3.8 bar

- compressie =Ok

had de luchtmassa meter losgenomen en liep meteen weer 99% goed,dus denk toch dat deze defect is,al geeft hij geen fouten aan!ik zou dit onderdeel een proberen te vervangen,maar trek geen stekkers los als deze op contact staat of de motor loopt want dan heb je de foutcode ook te pakken !

wie weet trouwens wat foutcode 200 betekent ?

is uitgelezen met een tester van Snap-On ?

alvast bedankt,en succes met je M

Gr Stefan

Gepost: 14-10-2005 20:10
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

@Stefan, Code 200 is "ECU INTERNAL FAULT". Is deze auto misschien gechipt? Dan is mogelijk 1 van de checksums in de chip niet in orde. Normaal als je met een Snapon Scanner de codes leest, dan krijg je deze tekst erbij, maar dan moet je het voertuig wel correct aankiezen, dus niet als een E30 aankiezen bijvoorbeeld.
Gepost: 15-10-2005 10:07
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

@ Old Ford,bedankt voor je info.het klopt idd,er zit een andere chip in,maar nu ineens had hij dat want is hij vaker uitgelezen geweest en toen gaf hij die fout niet aan!maar wat kan dat bv voor gevolgen hebben?anders kan ik beter mijn originele weer terug erin plaatsen.verder is er niets veranderd aan de auto.

Stefan

Gepost: 15-10-2005 13:54
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

@Stefan, wanneer alles goed werkt is er geen enkel nadelig effect, behalve dat de code 200 is opgeslagen. Het enige nadeel is dat je deze dan niet van een echte code 200 kan onderscheiden, maar die komt zo zelden voor dat je dat nauwelijks een risico kunt noemen.

Om het zeker te weten kun je even testen met de originele chip.

Doe het op de volgende manier anders wordt code 200 niet gezet:

Zet kontakt aan en wacht 30 seconden. Daarna uitlezen.

Gepost: 26-12-2005 11:32
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

@ old ford

ben nog steeds niet van mijn probleem af!heb inmiddels al een andere dme gemonteerd e.d. maar allemaal tevergeefs!zie mijn bovengenoemde probleem.heb nu allen vervangen op de benzinepomp na,terwijl ik een paar maanden geleden nog 3,5 bar druk had.

hoop dat iemand nog een idee invalt!

Bedankt

Gepost: 21-01-2006 18:14
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

Bas,

is je probleem inmiddels verholpen en zo ja,wat wat het euvel nu ?

Gepost: 05-03-2006 14:26
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

Stefan en Bas, zijn de problemen inmiddels verholpen? Ik heb een m3 uit 1994 met dezelfde soort problemen. Bij het resetten van de dme loopt hij even weer goed en gaat daarna weer sterk inhouden. Ook van alles aan gedaan tot aan de vanos vervangen, pingelsensoren (blijft echter pingelen bij lage toeren), gasklepschakelaar, bougies, temp. sensor, lamdasensoren, kleppen gesteld etc.. Compressie motor is perfect. Dealer heeft alles uitgelezen, de lmm bleek goed te zijn, benzinedruk is goed. Hoorde iets over een retourleiding en de katalysator die een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn. Wie heeft de oplossing?
Gepost: 26-06-2006 21:30
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

wel de super benzine tanken 98 ron maar ja lijkt me logisch,als je 95 tankt loopt niet een m3 goed.
Gepost: 19-07-2006 14:50
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

Garageforum
wel de super benzine tanken 98 ron maar ja lijkt me logisch,als je 95 tankt loopt niet een m3 goed.

lijkt me niet dat-ie dan bij 3krpm al slecht gaat lopen ... ?

Gepost: 19-07-2006 15:01
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

Garageforum
Garageforum
wel de super benzine tanken 98 ron maar ja lijkt me logisch,als je 95 tankt loopt niet een m3 goed.

lijkt me niet dat-ie dan bij 3krpm al slecht gaat lopen ... ?

M3 kan op allebei lopen; DME corrigeert vanzelf. Vermogen ligt wel iets lager. Advies en voorkeur gaat wel uit naar 98 zoals bij alle BMW 6 cylinders vanaf 2,8 liter geloof ik.

Gepost: 19-07-2006 17:14
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

alex

vermogen ???? heheh die 'pk's' zullen wel helemaal niet voelbaar zijn..

Gepost: 19-07-2006 20:13
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

@ stefan... :-) nee denk ook van niet maar je moet het erbij zeggen he hihi. Zo, nu weer ff gauw naar mijn vriendinnetjes kijken op RTL7. Amsterdam Peking, nummer 13, Saabje. Ben zo trots op ze!!

(ff reclame maken hoor)

Gepost: 20-07-2006 22:43
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

haha..

je hoeft maar aan je trekken te komen he alex ;-)

hehehe...

Gepost: 20-07-2006 22:46
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

ze zijn zo lief en dapper dat ze dit met het tweetakt saabje doen.. alle steun voor ze!
U dient ingelogd te zijn om te kunnen reageren