Commonrail druk onstabiel, onder vollast ok

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
BMW
Merk
BMW
Model
5-serie
Type
E60 - E61
Uitvoering
-
Bouwjaar
2009
Brandstof
Diesel
Reacties
17
Bekeken
2209
Gepost: 21-09-2016 18:32
Professional

Timmerklits

Zaakvoerder
Timmermans Powerbox Tuning
Universeel

Lid sinds: 26-05-2011
100 bijdragen

Hallo,

 

Ik heb hier een bmw 520D binnen, voor enkele waterlekken onderhoud enzo., waardoor EGR koeler +EGR vervangen zijn, en ook waterpomp, thermostaat enzo, groot onderhoud alle filters.

 

Er was ook een klacht dat de wagen onregelmatig stationair draaide en dit ook te merken was bij het rijden.

Nu was mij opgevallen dat de commonrail druk heel onstabiel was, deze gaat van 250-380 of zelfs nog grotere verschilen stationair, terwijl de richtdruk constant blijft. Onder volgas is de druk hetzelfde met de regeldruk, en voel je ook niets slecht.

Er zijn geen foutcodes.

Dus ik vermoedde dat de Regelklep achter op de rail kapot was, maar deze vervangen en juist hetzelfde probleem. 

 

Wat zou dit nog kunnen zijn? EGR is al nieuw, de uitlaat ziet nog perfect proper uit en de tegendruk is normaal.  Alle andere signalen lijken mij ok te zijn. Zouden de injectors dit ook kunnen doen? Of de pomp zelf.

Als ik de automaat in D of R zet, is de druk wat hoger en soms ook heel stabiel, maar in p of n dadelijk weer onstabiel. Bij ligt gas geven onbelast gaat het toerental ook in schokken naarboven.

 

Uitgelezen met

autel maxisys

Foutcodes

geen

Downloads (1)

  • 29210357273_89f36f7d4f_o.jpg


Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.