Brandstofdruk zakt naar 125bar

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Citroën
Merk
Citroën
Model
Jumpy
Type
Jumpy
Uitvoering
-
Bouwjaar
2009
Brandstof
Diesel
Reacties
59
Bekeken
745
Gepost: 16-11-2018 19:52
Professional

LuyckxSa

Diagnosetechnicus
Universeel

Lid sinds: 29-04-2014
391 bijdragen

Hallo, 

Deze Jumpy is in onze werkplaats gekomen omdat er niet meer mee te rijden valt. 

Het probleem is dat je plank gas geeft, de motor op 2000t/m blijft hangen en plots zakt de raildruk naar 125bar. Laat je de gas los, schiet hij even naar 400bar en dan terug naar 290bar stationair. Paar keer gas geven en de motor maakt terug volle toeren en 600bar. Dan weer een tijd houd hij in, zakt terug plots naar 125bar. 

Wat heb ik al gedaan,

- druksensor vervangen en uit gemeten (deze werkt correct)

- Drukregelaar op de pomp vervangen, deze lijkt mij toch een rare aansturing te hebben, In bijlage zie je een filmpje wat er met de aansturing gebeurd gemeten op de drukregelaar. 

- toemetingseenheid op de pomp is vervangen en volledig overbrugd door een vorig probleem van plots stilvallen. 

stationair lijkt alles normaal, geef ge gas zie je op de scoop dat hij maar heel kort bij regelt. 

zodra het probleem doet, begint hij te doen zoals je ziet in het filmpje. 

Kan iets anders dit signaal beinvloeden? Dat de motor ecu anders gaat beginnen aansturen. 

Of lijkt het mij dat het gewoon in de ecu zit? 

er zat ook een fout in "P0001 open stroomkring" vandaar dat de toemetingseenheid vervangen is en overbrugd maar die fout blijft terug komen

ook een fout van de drukregelaar dat de grenswaarde overschreden was

Downloads (2)

  • 20181116_193430.jpg
  • 20181116_194614_285103617925479.mp4


Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.