1.4 vts slecht starten koud. uitvallen af en toe

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Citroën
Merk
Citroën
Model
Saxo
Type
Saxo
Uitvoering
-
Bouwjaar
2001
Brandstof
Benzine
Reacties
7
Bekeken
919
Gepost: 31-12-2017 01:32
Professional

Roman1987

automonteur
Rove
Universeel

Lid sinds: 11-02-2015
10 bijdragen

hallo allen..

loop vast met een probleem met een auto. hoop iemand hier licht in de zaak kan werpen.

betreft eem saxo 1.4 vts bj 2001

klacht jaar terug begonnen proberen op te lossen.overslag geconstateerd.  (bobineblok vervangen inc bougies)

overslag leek over te zijn (helaas hierna een tijd te leek zijn opgelost toch weer knipperd mil lampje. uit lezen kwam er een indicatie storing uit die betrekking had tot de iat sensor. (denk dit deel verwerkt zit in de gasklep. )ieder geval een richting op van lucht meng verhouding

= deze storing is na 2 keer niet meer op gelicht)

*Koude start/vochtig weer gebeurd volgende.

starten op 3 cillinders. zwaar beroerd lopen

stationair halen/ foutcode gerelateerd aan overslag gedetecteerd. 

-kleppen gesteld (stonden idd te strak) 

resultaat de symtonen aanzienlijk minder aanwezig waren

Tevreden resultaat van de klant. Enige nog voor viel naar hun beleving dat de auto heel af en toe onder het rijden uitviel maar direct weer starte,

*gok gewaagd bdp gever vervangen helaas niet mogen baten valt onder het rijden uit(lijkt hier op stationair uitvallen) stappenmotor toen schoon gemaakt. geloof niet dat die door vervuiling wel en dan niet werkt.valt dan gewoon uit en controle lampjes branden. 

helaas heeft de auto een lekke radiator gehad. en mensen die echt niet snappen ze mee bezig zijn de relais inc bekabeling van de radiator af geknipt ed. 

heb de auto weer mogen herstellen, is een 106 radiateur in gekomen en zelf een aansturing van de thermoswitch gemaakt. buiten het normale systeem om. alles netjes geisoleerd en het geen verbinding kan krijgen met elkaar.

na het moeten uit sluiten er was kwam er met het uitlezen naar voren de auto wel degelijk een sensor permanent fout heeft (denk ik te wijten aan dat geknip in de bedrading.).

Ga er van uit die het van een andere sensor nu pakt. want hij geeft wel gewoon reeel zijnde motor temprraturen aan op de testkast. 

Onder het rijden lijken alle symtonen nergens te vinden. enige op viel is met vlot reactie gas geven en uit rollen waarde van de gasklep raar doet. soms weg valt (weet niet dit te wijten is de open/closed loop dit zou doen

was in inpuls reactie hier op een gasklep aan het regelen..maar domweg vervangen is niet handig, dus eerst goede richting zien op te gaan.

auto stinkt niet naar benzine.

injectoren gemeten. allemaal correct. (situatie is natuurlijk niet na te bootsen op zo moment)

koude motor is het starten heel lastig soms.  

 

 

 

auto viel af en toe uit. symtonen gezien electries probleem iemand hier wel is mee te maken gehad?. 

mijn gedachte gaat naar volgende,

Controle indien van toepassing klemspanning veertjes die de bobine in contact met de bougie brengen

Brandstof filter. al zegt de klant van de auto die niet in houd of stinkt naar brandstof. 

verdenk niet de bedrading het is (een breuk gaat niet alleen met koud weer problemen geven.. 

simpelweg als de bdp signiaal zou worden verstoord. zou die ook niet meteen weer aan slaan lijkt me

elk advies is welkom.  ,mvg

Gemeten

controle klepspeling weerstand meting injectoren (ook koud gemaakt dmv kauwgom bevriezer) massa punten bekeken controle lucht lekage inlaatzijde ed. nvt map sensor gewisseld (twijfelachtig of die motor goed liep)

Uitgelezen met

maxidas

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.