Tacuma 1.8 op benzine en LPG hevig inhouden

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Daewoo-Chevrolet
Merk
Daewoo-Chevrolet
Model
Tacuma
Type
Uitvoering
-
Bouwjaar
2000
Brandstof
LPG
Reacties
4
Bekeken
3120
Gepost: 13-02-2010 18:42
Professional

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen
Ik heb een meervoudig probleem, wagen liep slecht stationair koud op benzine en nog slechter op LPG. Na diverse metingen onderandere compresiedrukken gemeten. Op 2 cilinders koud maar 4 bar. Cilinderkop gedemonteerd en de 2de en 4de cilinder had slechte kleppen. Alle klepzetels vervangen en 2 nieuwe kleppen gemonteerd. Teruggemonteerd en nieuwe distributieriem gemonteerd. Massa verbinding achter de zekeringkast rechtstreeks op de accu gemonteerd en de massa verbinding onder de accubak gezuiverd en nieuwe kabelogen gemonteerd. Stekker op motorregeleenheid gecontroleerd en de stekkers dichter geknepen. Lamba sensor vervangen. Onstekingmodule vervangen. Bedrading van onstekingsmodule naar stekker motorregeleenheid doorgemeten. Ik laat de motor nu alleen maar op benzine lopen, dit moet eerst goed zijn. Wanneer ik de motor start loopt deze stationair +/- goed alleen wanneer ik achter de uitlaat luister dan ploft hij een beetje en bij optoeren naar 2500trm gaat na aantal seconden het gele lampje branden. Wanneer ik de motorregeleenheid uitlees heb ik storing P0300 (multiply cilinder misfire detected). Heeft iemand nog een idee?

Alvast bedankt

Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen