abs blijft branden

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Fiat
Merk
Fiat
Model
Grande Punto
Type
Grande Punto
Uitvoering
-
Bouwjaar
2008/1
Brandstof
Benzine
Reacties
12
Bekeken
2686
Gepost: 09-02-2017 22:40
Professional

david1986

chefwerkplaats

Merkspecialist

Lid sinds: 08-03-2016
14 bijdragen

Hoi 

Ik heb hier een fiat grande punto  met de melding abs ,esp ,asr  uitgeschakeld contact de dealer.

uit diverse verhalen heb ik uit voorzorg de remlicht   schakelaar vv heeft niet geholpen(wat een klus om te vv)

Het eerste wat ik heb gemerkt als je contact aan zet  komt de melding direct .en de melding gaat niet meer weg .

ik heb de auto uitgelezen met de boschkast  komt de foutcode c0031 toerentalsensor lv  onderbreking/kortsluiting ,

Nou abs sensor lv gevolgd bleek dat op de stekker waar hij op geklikt zit  gebroken te zijn een  nieuwe draad er opgesoldeerd .foutcode gewist  .bij contact aan zetten kwam de foutcode direct terug proefrondje gemaakt mocht niet baten ,toen lv abs sensor vv heeft ook niet geholpen

ben ik met de boschkast naar data weergave gegaan van de abs  zag ik geen  beweging in de abs sensor lv ,

Ik ben dan  weerstand gaan meten in de kabel  kwam op een waarde van 498k Ohm  en dat vergeleken met rv  was 525 k ohm ,vanuit abs unit  (in de boschkast staat er geen controle waarde  wat ik als ref kan gebruiken).

toen gaan meten op de stekker met contact aan hoeveel mv er door kwam en dat was lv 6.5 mv ,rv 5,8mv,ra,5.2mv en la heb ik gelaten  rv en ra als ref gepakt .

Ik dacht o de abs unit is kapot  op ac tronic site gaan kijken gaf aan dat het voorkomt dat de abs storing aan is .

de abs unit opgestuurd naar ac tronics hun  hebben getest test ok,

terug gekregen direct gemonteerd en de fout zat er direct in .Heb ik toen weer uitgelezen nu is de foutcode c0034  toerental  sensor rv  erbij gekomen met onderbreking/kortsluiting  proberen te wissen en nu heb ik 2 fouten  rara.

Toen de auto naar fiat gebracht om te kijken wat hun zouden  nou ze zijn er niet uitgekomen ze zouden de zelfde stappen nemen die ik heb gedaan .nou zo gelaten .

Ik ben dan achtergekomen dat er tra  was dat onder de accu bak de kabel gecorrodeerd kon zijn heb toen de tra gecontroleerd en direct de tape van de kabelbomen  losgehaald of daar corrosie zou   zijn  bijna alle tape losgehaald die  met de abs unit te maken en iets verder losgehaald heeft zijn in orde .

onder de zekeringkast in de motor ruimte stekkers losgehaald   ingespoten mocht niet baten ,toen ben ik in de zekeringkast onder de dashboard gaan kijken en ook in orde toen ben ik de kabel boom gaan controleren die van de motor ruimte  naar  binnen gaat visueel gecontroleerd en bewogen oke . (je komt moeilijk bij niet losgehaald).

Heb op de stekker van de abs al spanning gemeten voordat ik de abs unit opstuurde naar ac tronics  op de punten waar ik spanning moest hebben had ik en massa.

ik had een tip gekregen om de wiellager magneetzijde om die te onroesten (waarschijnlijk te veel roest )  en kijken wat hij zou doen ,

Heb lv +rv ontroest  heeft ook niet geholpen .

als ik de motorstart en  ik trek op voordat de controle is afgerond  gaat de abs,asr,esp effe uit  daarna is aan,

en  tijdens rijden dacht ik op gekke momenten de abs te hebben gevoeld(rempedaal trilt)Kan niet met 100% zeggen 

Mijn oplossingen  beginnen op te raken .wat kan ik nog gaan doen .

Mijn laatste redmiddel wiellagers lv+rv vv

 

 

Uitgelezen met

bosch kts 570

Foutcodes

c0031 /c0034

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.