foutmelding : raildruk buiten tolerantie

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Ford
Merk
Ford
Model
Focus
Type
Uitvoering
-
Bouwjaar
2002
Brandstof
Diesel
Reacties
3
Bekeken
2297
Gepost: 08-09-2008 08:43
Professional

palfiero

Lid sinds: 07-09-2008
3 bijdragen
Beste forumlezers,


Voor het eerst log ik deze site in , ik hoop meer heldering te krijgen over het probleem van mijn focus tdci.
Deze wagen kocht ik nieuw in het jaar '06/2002 en heb zowat een 116.000 km achter de rug.
Deze afgelegde km zijn nooit vlekkeloos bereden zonder technishce mankementen.
Ik ben een economische en zachte bestuurder dat nooit veel geeist hebt van deze wagen.

In 2006 heb ik voor eerst in de garage gestaan voor een defect aan een sensor op de nokkenas[/i], amper bij 101000 km in 2007 kreeg ik te maken met een defecte hogedrukpomp (kostplaatje 1100 euro)en nog geen 7 maanden verder heb ik te maken met een ander defect. Voor het ogenblik is mijn wagen 3 dagen in de garage en kan men het defect niet vinden. N.l. de wagen valt steeds stil na enige dagen , een foutmelding [b]"RAILDRUK BUITEN TOLERANTIE "[/b] WORDT OP DE COMPUTER vermeld, bij resetten van deze melding start de wagen weer en kan men gewoon rijden.
Een week ervoor heb ik de dieselfilter vervangen en was vergeten de nieuwe terug bijtevullen met brandstof , op het ogenblik dat ik de sleutel omdraaide starte het niet . Ik dacht meteen dat ik de filter moest vullen met mazout , na deze onderneming kreeg ik de wagen maatr niet aan de praat en hebben we hem  geduwd en draaide naar normaal horens. Ik heb er een week mee gereden en zowat 1000km afgelegd toen ik met de foutmelding "raildruk buiten tolerantie "melding te maken kreeg.
Misschiens zou het aan liggen dat er nog lucht in het systeem zat en de sensor verkeerde metingen is beginnen te lezen, ik zeg maar wat !!...kan er iemand mij dit bevestigen of  zit ik helemaal verkeerd ?


Ondernomen acties : men heeft de injectoren getest met behulp van buisjes, er zouden twee injectoren volgens de garagist niet meer goed zijn en tegen de korste tijd moeten vervangen : kostprijs ( 280x 2 + btw)

de oorzaak zou eventueel aan de drukregelaar liggen van de common rail ( hier kan men niet enkel de drukschakelaar kopen men dient de hele set aantekopen : kostprijs ( 290 + btw).
 


Deze wagen heeft me een fortuyin gekost en ben niet bereid om er verder mee rondterijden als het probleem niet opgelost raakt

Kan iemand mij hiermee helpen en zich herkennen in dit probleem.

Ik zou graag het probleem op zijn goedkoopst willen oplossen ,.

Ik groet jullie,


Forumlezer

PA
 
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken