Nog geen abonnee?Neem nu een abonnement met 25% korting lees meer

Trilling aan 100 KM

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Gepost: 06-12-2010 21:19
Professional

RS2000


Lid sinds: 29-09-2010
54 bijdragen

We hebben een ford puma die aan 100 km begint te daveren zo erg dat heel de auto trilt. Boven de 120 km is het over.We hebben al 4 andere wielen gemonteerd en de speling van de silembloks van de ophanging en van de motorophanging gecontroleerd. De auto heeft juist zelfs naar keuring geweest. Heeft iemand iets dergelijks meegemaakt zou het van aandrijfassen kunnen komen?Grts

Gepost: 06-12-2010 21:33
Topmonteur

daandc

schade hersteller bedrijfsvoertuigen + truck modificatie
terberg techniek
Anders/Overig

Lid sinds: 01-12-2007
1605 bijdragen

Geen prof zeker ??

Dit maak ik op uit het zinnetje dat de auto  net gekeurd is .

Keuren is een moment opname .

En op dit probleem hoeft een auto niet afgekeurd te worden .

En kijk inderdaad eens naar aandrijfassen !!!

 

Bijgewerkt door daandc op 06-12-2010 21:36
Gepost: 06-12-2010 21:49
Professional

blackka

Dealer

Lid sinds: 10-11-2010
30 bijdragen

zitten de voorremmen misschien vast ?

Gepost: 06-12-2010 21:58
Topmonteur

Chef


Lid sinds: 02-10-2008
4445 bijdragen

De auto keuringen in Belgie verlopen iets anders in dan hier in Nederland.

In Belgie zijn de keurings stations van de staat en dus onafhankelijk, vandaar de opmerking van rs2000 verwacht ik.

 

Maar ik zou het idd eens in de aandrijfassen zoeken.

Gepost: 06-12-2010 22:30
Topmonteur

Autototaal

Eigenaar, 1e autotechnicus, apk keurmeester
Jan Doornenbal / Auto Totaal Houten
Universeel

Lid sinds: 21-11-2007
1165 bijdragen

Of in de versnellingsbak zelf. Heb ik ook wel eens meegemaakt bij een Audi. Uiteraard eerst aandrijfassen controleren. Is het een storing van de laatste tijd of al langer zo? Is er toevallig een aandrijfashoes vervangen omdat deze lek was? Controleer ook je versnellingsbak olie even en de remklauwen.

Gepost: 06-12-2010 22:39
Topmonteur

pedroo


Lid sinds: 29-01-2009
6363 bijdragen

Voorgaande en de naven met een meetklok op slingering controleren ,wielbouten een keer te vast gezet?Verder uitproberen of ontkoppelen bij deze snelheden verschil maakt of gas los en weer gas geven ivm evt speling in aandrijving.En wat dacht je uiteindelijk van de uitlijning(te veel uitspoor)?

Gepost: 05-03-2012 11:44
Professional

RS2000


Lid sinds: 29-09-2010
54 bijdragen

Wagen is verkocht voor export. Teveel kosten voor keuring.

 

Alvast bedankt voor reacties.