Normale startstroomcurve voor een Td5?

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Land Rover
Merk
Land Rover
Model
Discovery
Type
Discovery 2
Uitvoering
-
Bouwjaar
2004/
Brandstof
Diesel
Reacties
20
Bekeken
5638
Gepost: 05-11-2014 10:17
Professional

motomedic

Zaakvoerder
Moto Medic
Universeel

Lid sinds: 17-02-2013
967 bijdragen

Start slecht na meer dan een uur stilstaan. Moet dan in 2 keer gestart worden (bij doorstarten in 1 keer slaat ie niet aan). Draait daarna nog enkele seconden sputterend, grijze rook. Brandstofpomp jankt tijdens de eerste 10 seconden op contact. Voor ik verder ga met checks ivm de usual suspects die deze fenomenen geven bij deze motor (brandstofpomp, filterhuis, brandplaatjes en O-ringen van de unitinjectoren) wil ik de starter/accu uitsluiten ivm een potentieel te hoge startstroom en dito spanningsval.

Ik meet bijna 950 A piekstartstroom en een accuspanning van slechts 7.67V bij het begin van de start. Zie ppt screenshot. De spanningsval en stroom lijkt me aan de hoge kant en zou problematisch kunnen zijn, maar ik heb geen referentiewaarden en weet het dus niet. Heeft iemand een idee of deze curves normaal zijn voor een Td5?

Gemeten

Spanning en stroomverbruik tijdens starten met picoscope

Uitgelezen met

Texa TXC

Foutcodes

geen

Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen