Foutcode P0300 & U0100

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Opel
Merk
Opel
Model
Astra
Type
Astra-J
Uitvoering
-
Bouwjaar
2012/6
Brandstof
Benzine
Reacties
24
Bekeken
3391
Gepost: 10-05-2017 00:02
Professional

Rozon


Universeel

Lid sinds: 21-08-2014
41 bijdragen

Goede avond,

Ik ben al een tijdje bezig met een Opel Astra met een aantal storingen. Als ik met de auto rijd tot +/- 3200tpm is,er geen probleem. Zodra ik hierboven kom en dit een aantal seconde vast houd gaat het motorstorings lampje knipperen en krijg ik een esp storings melding op de display. Aan de motor zelf merk ik niets! Storingsgeheugen motor gelezen, P0300 ontsteekonderdrukking herkent. ABS esp geheugen gelezen, U0100 communicatie met motorregeleenheid geen communicatie. Meetwaardeblokken er bij gehaald en ontstekingsstoring cil1 t/m 4 er bij gepakt. Tot de 3200tpm blijven deze op 0 staan. Maar meteen daar boven lopen  de waarden van cil 1 en cil 4 meteen  omhoog en word de storing gezet!nog steeds merk ik niks aan het rijgedrag!!

klant heeft wel het vermoeden dat het brandstofverbruik is gestegen!

De motor van deze auto is een aantal maanden geleden vervangen omdat de oude zonder oliedruk heeft gereden en vast is gelopen. Nieuwe motor met gegarandeerd 11.000 km gemonteerd! Vliegwiel en kabelboom van originele auto gebruikt! Zelfde motorcode en zonder enig probleem over kunnen bouwen. Alle leerwaarden gereset. Storing is na een week of 3 voor de eerste keer naar boven gekomen!

 

Gemeten

wat heb ik gedaan. Ik ben begonnen met het meest voorkomende -Alle bougies vervangen en de bobine vervangen. -Nogmaals de bobine vervangen door een origineel exemplaar. -injectoren gewisseld van positie. 1 naar 2 en 4 naar 3. -compressie gemeten -valse lucht gecontroleerd met rookapparaat. -wervelkleppen inlaatspruitstuk gecontroleerd maar niks gevonden, toch vervangen door een gebruikt inlaatspruitstuk compleet met injectoren . - aansturing injectoren en bobine gecontroleerd met scope. Geen afwijkend signaal in vergelijking met de "goede" cilinders -nokkenassen gecontroleerd - timing gecontroleerd - meetwaarde gecontroleerd Fueltrim , luchtmassa, nokkenasverstelling , temp enz. Geen gekke afwijkingen te zien. - gereden met losgekoppelde abs esp regelapparaat Nog steeds P0300 ! (Om er zeker van te zijn dat de storing niet uit de abs esp komt.) - nogmaals alle leerwaarden gereset. - bedrading massa en stekkers gecontroleerd. De ontstekingsstoring op cil 1 en 4 blijft oplopen boven de +/- 3200tpm. Nog steeds geen overslag gemerkt tijdens rijden en mijn vermoeden dat het NIET uit de motor komt word steeds groter. Misschien iemand die mij in de goede richting kan sturen???

Uitgelezen met

Kts570 ,snap on

Foutcodes

P0300 U0100

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.