Motor loopt te rijk Lambda stationair vast hoog

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Opel
Merk
Opel
Model
Corsa
Type
Corsa-B
Uitvoering
-
Bouwjaar
1999/6
Brandstof
Benzine
Reacties
24
Bekeken
1682
Gepost: 03-07-2017 23:42
Professional

Greefhorst

Eigenaar
Lars Greefhorst Motorsports
Universeel

Lid sinds: 25-02-2014
43 bijdragen

Goedenavond, 

Ik ben bezig met een Corsa en ik weet even geen raad meer. 

Meetwaardeblokken kan ik niet in komen dus ik heb de scope er maar bij gepakt, icm autodata heb ik sensoren uitgesloten. 

Luchtmassa reageert goed en heeft 1.5 V zoals moet via autodata. 

Temp meter is oke, via snapon kast heb ik alle waardes kunnen bekijken en niks wijkt af digitaal. LMM gewenst was 10 en hij stond op 11 ong. Overige sensoren allemaal oke. 

Ik heb alleen geen vacuum op de brandstofdruk regelaar, deze komt van boven de gasklep tov na de gasklep. Als ik de vacuum van de aansturing verwarming op de brandstofdruk regelaar zet werkt de regelaar wel prima. 
( zonder aansturing drukregelaar 3 bar. met zakt die netjes naar 2.25 ongeveer ) 

En als ik dan wat vasle lucht geef door de carterventilatie los te halen gaat de lambda weer langzaam schommelen stationair. CO e.c. is dan ook weer perfect. 

Haal ik dit er weer af dan is het co en HC enz extreem hoog lambda blijft dan ook gefixeerd op max rijk. 

Tevens ook geen storingen in de ECU wat ik wel zou verwachten.. Maar los daar van zou mijn brandstofdruk afgeregeld moeten worden.

Heeft iemand dit al eens meegemaakt ? Hoe krijg ik vacuum terug voor de gasklep.. hier verdenk ik ook dat de oorzaak ligt. 

Met vriendelijke groet, 

Uitgelezen met

Scope, dephi, Snapon

Foutcodes

geen

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.