Acculampje brandt permanent na vervangen van de koppeling

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Opel
Merk
Opel
Model
Insignia
Type
Insignia
Uitvoering
-
Bouwjaar
2010
Brandstof
Diesel
Reacties
7
Bekeken
769
Gepost: 09-09-2018 01:28
Professional

Alain1977


Merkspecialist

Lid sinds: 06-03-2014
26 bijdragen

De eigenaar heeft de koppeling laten vervangen door iemand die vriendelijker en goedkoper was dan de personen aan het onthaal van de gebruikelijke Opel dealer.

Na het vervangen heeft de monteur de eigenaar opgebeld om te melden dat de koppeling klaar was maar er een accustoring was en hij geen toegang had tot de ECU.

 

Ik heb vandaag de motor ECU uitgelezen en had een Storing P2501 (Alternator aansluitpunt L, hoge spanning, permanent) en P2500  (Alternator aansluitpunt L, lage spanning, tijdelijk). Ik kan beide wissen maar P2501 komt terug bij starten.

Alternator levert ongeveer 13.5V op stationair.

Ik heb geen ervaring met Opel.

Kan iemand me op weg helpen of is dit iets wat reeds gekend is?

Wat is "aansluitpunt L"?

Eventueel elektrisch schema 

 

Gemeten

U alternator: 13,5V Nog geen verdere controles gedaan.

Uitgelezen met

Delphi

Foutcodes

P2501

Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen