Inhouden bij koude motor

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Peugeot
Merk
Peugeot
Model
206
Type
206
Uitvoering
-
Brandstof
Benzine
Reacties
11
Bekeken
838
Gepost: 17-01-2019 17:59
Professional

dnbas

Lid sinds: 28-07-2015
153 bijdragen

Ik heb hier een Peugeot 206+ 1.1 van 2010 met een TU1AE5 (HFV) motor die sinds 2 maanden na 1e start s'morgens de eerste paar kilometers bij wegrijden (na een stop) en bij overschakelen inhoudt, in een gat valt bij gasgeven. Ook dan al 2x stilgevallen bij wegrijden en dan duurt het een paar minuten voordat motor weer loopt; hij heeft dan wel de neiging om aan te slaan maar pakt net niet.

Als je bij rijden met koude motor gas geeft en loslaat merk je het meteen en als je dan stopt, loopt de motor even 1500tt voordat hij naar 850tt gaat, alsof en stationaire stappenmotor blijft hangen, maar motor heeft die geen.

Koude start is perfect en loopt meteen goed stationair, alleen na wegrijden gebeurt dit. Bij warmere motor heel af toe het gevoel van inhouden maar niet noemenswaardigs.

Probleem alleen na 1e start s'morgens, niet als hij daarna 6-8 uur heeft stil gestaan.

Ik kan bijna niets vinden over dit type wagen van dit bouwjaar met deze motor, waarschijnlijk omdat hij uit België komt, alleen een schrijven over massapunten wat ik gecontroleerd en gedaan heb.

Iemand bekend met dit probleem of weet of daar toevallig een software update voor is? Mss Fantaboy, want die kan blijkbaar heel veel achterhalen betreffende Peugeot!

Complete historie van de auto is bekend; geen bijzonderheden, alleen ong 7 maanden geleden koppaking vervangen ivm doorslaand oliekanaal naar koelsysteem, en daarbij meteen filters, bougie's, distributie, waterpomp etc vervangen

 

Gemeten

Waardes temperatuur inlaatlucht en motor zijn goed bij koude start en bij rijden. Mapsensorwaardes zijn goed bij koud en tijdens rijden. Geen foutcodes. Massapunten accu/motor/carrosserie opgeschuurd, massapunten achter beide koplampen opgeschuurd.

Uitgelezen met

MaxiScan MS609

Foutcodes

Geen.

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.