turboproblemen

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Peugeot
Merk
Peugeot
Model
Partner
Type
Partner
Uitvoering
-
Bouwjaar
2006
Brandstof
Diesel
Reacties
6
Bekeken
5379
Gepost: 23-05-2008 09:59
Professional

Vonck

Lid sinds: 07-12-2007
2 bijdragen

Van een Partner 1.6hdi 66Kw is recent de turbo stuk gegaan (speling op as van turbine), deze is vervangen en eveneens zijn olie/oliefilter vervangen, ook zijn de oliedrukleiding en olieafvoerleiding gereinigd evenals de zeef van de oliepomp.Na +/- 2000 km. is de turbo opnieuw stuk gegaan: de bevestigingsmoer van de turbine was losgekomen, volgens Turbo's Hoet is dit het gevolg van het vastlopen van de turbine en is er dus geen sprake van garantie op de turbo. De turbo is dan weer vervangen met in acht name van alle voorschriften voor het vervangen van een turbo zoals Peugeot dit voorschrijft.Nu, de klant heeft ondertussen weer enkele duizenden kilometers gereden en nu is de turbo weer stuk (4mm. speling op de turbine). Het is duidelijk dat de turbo op een bepaald moment geen smering meer krijgt maar de vraag is natuurlijk wanneer en waardoor, heeft iemand reeds te maken gehad met een dergelijk probleem en wat is de oplossing? Peugeot zelf heeft een wijziging aangebracht aan de hoeveelheid motorolie, deze is verhoogd met 150cc. (van 3,8 > 3,950 L.) zogezegd omdat er een ander soort peilstok gebruikt word daar de oudere types afbraken.

 

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.