slaat aan maar slaat meteen weer af

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Renault
Merk
Renault
Model
Master
Type
Master II
Uitvoering
-
Bouwjaar
2008/4
Brandstof
Diesel
Reacties
8
Bekeken
3026
Gepost: 26-11-2014 21:18
Professional

keesvervoort

Eigenaar universeel autobedrijf

Lid sinds: 25-11-2007
92 bijdragen

Hallo allemaal,

We hebben hier weer eens een lastige storing binnenstaan, waar we geen goede raad meer mee weten.

Deze Master is onderweg stilgevallen met een diesellekkage. Verstuiverleiding nr 2 was gescheurd/lek, ANWB onderweg met koperdraad dichtgesoldeerd zodat de klant weer naar huis kon. De klant heeft zelf de motor met hogedruk afgespoten, en hierna naar huis gereden zonder problemen. De volgende dag wil hij de auto naar ons brengen, maar deze loopt niet meer. Slaat wel aan, maar binnen 2 seconden slaat deze weer af. Zo staat de auto nu bij ons.

Wat we tot nu toe gedaan hebben:

- uitgelezen met bosch KTS en texa, geen enkele storing aanwezig.

- startonderbreker gaat eraf, lampje knippert niet, en bij uitlezen is deze vrijgegeven.

-  op startpiloot/remmenreiniger loopt de auto wel, maar zodra we hiermee stoppen slaat deze meteen af. Ook als we het handpompje bij de brandstoffilter blijven pompen.

- raildruk bij motorstart is goed, 300+ bar, deze slaat dus ook gewoon aan, maar omdat deze meteen afslaat zakt de raildruk uiteraard ook in

- krukassensor is goed, als we de stekker loshalen, komt er meteen storing in, en slaat de motor helemaal niet meer aan. stekker erop en het is weer hetzelfde

- nokkenassensor vervangen ( wel door imitatie ) , als we deze stekker loshalen, komt er geen storing in. bekabeling en stekker deels nagelopen op draadbreuken.

- Op de HD pomp zit een alu opvoerpompje, deze gedemonteerd om te kijken of het aandrijfasje niet kapot is. Hier is geen defect aan te zien.

- diverse stekkers losgehaald en daarna gestart, aircopomp/druksensor, dynamo, EGR klep etc.

- motor ECE op vocht gecontroleerd, is mooi droog, zowel stekkers als van binnen.

 

Helaas hebben we de oorzaak nog niet gevonden, ik denk zelf richting de nokkenassensor/bekabeling/brein ( dit probeer ik nu in beeld te krijgen met de scope, maar hier heb ik weinig ervaring mee )  Of toch een brandstofprobleem, raildruk/opvoerdruk.... maar dit vind ik niet echt logisch omdat de motor wel aanslaat.

 

misschien iemand een goed idee of zoiets dergelijks al eens meegemaakt??

alvast bedankt voor alle suggesties!!!

Uitgelezen met

Bosch KTS en Texa

Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen