Sporadisch inhouden van motor, schokken.

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Renault
Merk
Renault
Model
Trafic
Type
Trafic II
Uitvoering
-
Bouwjaar
2005
Brandstof
Diesel
Reacties
6
Bekeken
2923
Gepost: 04-02-2018 19:31
Professional

pieter_ken

Autotechnicus
Anders/Overig

Lid sinds: 11-12-2016
43 bijdragen

Goede avond,

Hierbij zit ik met volgend probleem (renault trafic 2.0D 84Kw):

Klant komt binnen en stelt vast dat de wagen bij het optrekken schokt en inhoud. Testrit gemaakt en deze klacht is inderdaad duidelijk merkbaar, alleen bij het optrekken van 1000tr- 2500 en bij volgas niet bij rustig gas geven. 

Foutcodes uitgelezen, P2101 Trottle Actuator "A" Control Motor Circuit range performance.

Bedrading vanaf de computer tot aan de gasklep uitgemeten deze is goed. Ingangs spanningen gemeten aan de connector van het gasklep deze is goed volgens de informatie van Autodata.

Het gasklephuis vervangen maar het probleem blijft hetzelfde. Na het vervangen van het gasklephuis direct een foutcode van Injector nummer 3 wat ook de logische en mogelijke verklaring geeft van het probleem. Hierbij vindt ik het eigenaardig dat de foutcode nooit eerder is gekomen en pas na het vervangen van de gasklep dit tevoorschijn komt. Weten jullie wat de reden hiervan zou kunnen zijn?

Dan maar de drukwaarden van het commonrail systeem gemeten via Delphi. Wanneer de wagen inhoud bij optrekken en een schok geeft zie je een duidelijke drukval zij bijlage.

Dan maar de Fuel Flow Correction bij elke verstuiver gemeten en bij verstuiver nr 3 geeft deze een hogere waarde. Nu is het logisch dat deze vervangen wordt. Maar eerst even luisteren via AMT of dit een bekend probleem is alvorens het vervangen.

Wat is de link na het vervangen van de gasklep en het opeens verschijnen van injector nr 3 foutcode. Terwijl de computer dit toch duidelijk zou kunnen opmeten en in fout gaan alvorens het vervangen van de nieuwe gasklep.

In deze bijlage vindt u volgende grafieken van de gemeten waarden. Ful Flow pagina 3 grafiek, foutcodes komen door losmaken stekker aansluitingen, zijn geen echte fouten.

Rail pressure alleen pagina 3 foutcodes bovenaan is tevens door stekkers los te koppelen zijn geen echte foutcodes.

 

Alvast bedankt!

 

Uitgelezen met

Delphi

Foutcodes

P2101

Downloads (2)

  • fuel-flow.pdf
  • rail-pressure.2pdf.pdf


Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.