Storing P0191 sensor Raildruk

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Seat
Merk
Seat
Model
Altea
Type
Uitvoering
-
Bouwjaar
2004
Brandstof
Benzine
Reacties
4
Bekeken
3012
Gepost: 26-11-2009 15:59
Professional

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen
Collega's

Wij hebben bij een Seat Altea 2.0 FSI met BLR motor (2004) het volgende probleem :

Motorstoringslampje ging branden code P0191 sensor Raildruk,signaal onaannemelijk.(augustus 2009).

Storing gewist en is 1 maand weggebleven waarna we eind september de raildruksensor vervangen hebben.

Daarna binnen een week weer het lampje branden.en nu is de storing constant aanwezig.

De raildruk komt ook niet meer boven de 80 bar uit,ook niet op momenten dat deze druk boven de 100 bar zou moeten zijn.

Hogedrukpomp heb ik ook vervangen maar zonder resultaat.

De nok op de nokkenas heb ik met een spiegeltje bekeken en ziet er naar mijn idee goed uit.

Tussen de pompplunjer en de nokkenas zit een bus (klepstoter of nokvolger) deze kon ik uit het gat trekken en zag er volgens mij ook goed uit. (ik hoop niet dat er nog iets tussen hoort te zitten want dan is dat er tussenuit gevallen).

Er is nog 1 symptoom,op het moment dat de hogedrukpomp een raildruk van boven de 80 bar zou moeten leveren,komt er een ratelend geluid bij de pomp vandaan.

Op dit moment gaan we de elektrische opvoerpomp in de tank demonteren en controleren maar daarna ben ik aardig door mijn opties heen. (overigens bleef de lage druk constant ronde de 4 bar dus ik verwacht geen problemen met de elektrische opvoerpomp of het filter).

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

M.vr.gr.Andy Haagen

Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen