Chevrolet captiva

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Merk
USA Cars
Model
Type
Uitvoering
-
Brandstof
Diesel
Reacties
14
Bekeken
583
Gepost: 29-12-2018 21:25
Professional

pieter_ken

Autotechnicus
Anders/Overig

Lid sinds: 11-12-2016
43 bijdragen

Goede avond,

Volgend probleem doet zich voor Chevrolet captiva 2014 2.2 diesel 160PK.

Motor wordt te warm over de 90 graden zelf tot in het rood. Op dat moment geeft de kachel geen warme lucht meer.

Zo te zien lijkt er geen druk op het circuit te zijn dus ik dacht aan de waterpomp (geen circulatie)

Nu bij het demonteren van de waterpomp die op de Multiriem is aangedreven zie ik dat er een elektrisch contact aanwezig is aan de poulie van de pomp.

 

Weerstand is 10 ohm, bij het aansturen is er geen klik voelbaar. De pomp eens gedemonteerd en binnen is zoals bij een gewone waterpomp een kunststof schoep. Deze draait langs de ene kant Loos maar de draairichting van de motor draait deze mooi mee met de poulie.

Wie kan mij wat meer informatie bezorgen betreft de pomp alvorens verder te zoeken?

Onderdeelnr: 25189645

Foto zie link: https://i.ebayimg.com/images/i/322732052433-0-1/s-l1000.jpg

 

Alvast bedankt,

 

Pieter-Jan

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.