Caddy start slecht.

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Volkswagen
Merk
Volkswagen
Model
Caddy
Type
Caddy
Uitvoering
-
Bouwjaar
2007/9
Brandstof
Diesel
Reacties
10
Bekeken
4073
Gepost: 11-01-2018 15:11
Professional

HofmanVlissingen

APK Keurmeester
Anders/Overig

Lid sinds: 05-01-2018
17 bijdragen

Informatie voertuig:

2.0 SDI Motor BST

Bouwjaar 2007

Motor heeft een lekke brandstofpomp gehad en eigenaar heeft hierop lang doorgereden met diesel in de olie, toen brandstofpomp vervangen. Vervolgens verbruikte het blok veel olie 1L op 500km. 

Wagen ingeruild, met als doel het blok te reviseren. Dit is uitgevoerd. De olieschaapveren waren de oorzaak, deze zijn vervangen evenals een waslijst aan onderdelen. Tevens de bovenste zuigerveer opgestoken en een revisieveer geplaatst (door een revisiebedrijf), 2e zuigerveer vervangen door origineel model.

Motor teruggeplaatst en proefrit uitgevoerd. Motor liep niet echt lekker na een koude start (pruttelen), na 3-5 seconden was dit over.

Na een 100km proefrit de revisieolie en filter ververst, tot mijn verbazing het carter vol stond met diesel, evenals het brandstoffilter met olie. Duidend op een lekke brandstofpomp.

Deze vervangen voor een Bosch F 009 D02 799 (Origineel nummer 038 145 209Q). Deze evenals de pakking vervangen. Via VCDS de brandstofpomp in de tank 4-5 keer laten draaien om de lucht eruit te persen. Motor sloeg na 30 seconden starten aan (moest dus toch nog zelf ontluchten). 

Het probleem: Na ongeveer 1 a 2 uur stilstaan slaat de motor niet aan, duidelijk lucht in het systeem, dus de nieuwe pomp de verdachte, deze retour gestuurd en een nieuwe Bosch pomp (zelfde nummer) gekregen. Opnieuw exact hetzelfde probleem. Oude (Pierburg) pomp (de lekke) terug geplaatst, en start goed, ook na een nacht in de kou buiten slaat hij 's ochtends goed aan. 

Even samenvattend:

Geen storingen gemeten met VCDS.

-Geen slijtage in verstuivergat
-Verstuivers voorzien van nieuwe pakkingen
-Kabelboom in cilinderkop vervangen
-Slaat goed aan met oude (lekkende pomp)
-2x Nieuwe pomp, na enige tijd lucht in het systeem. Slaat pas aan na 30-60 seconden starten (ontluchten).

Iemand enig idee?

 

 

Uitgelezen met

VCDS

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.