Golf 5 2.0 TDI 2006 2 keer turbo vervangen nu weer kapot.

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Volkswagen
Merk
Volkswagen
Model
Golf
Type
Uitvoering
-
Bouwjaar
2006
Brandstof
Diesel
Reacties
17
Bekeken
8769
Gepost: 21-10-2010 18:07
Professional

fonske

technischspecialist
Universeel

Lid sinds: 06-10-2010
78 bijdragen

Hoi

Bij deze golf 5 2.0tdi is al 2 keer de turbo vervangen en nu is hij weer kapot.

De eerste keer kwam de auto binnen met een kapotte turbo(schoepen vastgelopen). Omdat hij door is gereden met de kapotte turbo zat er geen olie meer in het carter(lagerschade). toen hebben we besloten om er een gebruikte motor met een revisie turbo er in te zetten. na ongeveer 6 weken 4.000 kilometer verder begon de motor erg te roken(olie lekkage in de turbo)verder geen turboschade. De turbo terug gestuurd naar de leverancier. onder garantie een andere revisie turbo terugestuurd. nu twee maanden verder weer hetzelfde(roken en schavend geluid uit de turbo).

aan de olie toevoer, terugvoer, oliedruk enz. kan het niet liggen. want er zit een andere motor in. Het enigste wat er overgezet is inlaatspruitstuk met elektronische gasklep.

de eerste keer is de turbo vervangen met intercooler, slangen gereingd nieuwe olie en filter enz.

Wie o wie heeft er een logische verklaring voor?

 

Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen