Nog geen abonnee?Neem nu een abonnement met 25% korting lees meer

stuur demonteren

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Volkswagen
Merk
Volkswagen
Volkswagen
Model
Golf
Type
Golf III
Bouwjaar
1992
Brandstof
Benzine
Motorcode
stuur demontage
Onderwerpen
Stuurinrichting

Aantal reacties: 7
Aantal maal bekeken: 6301

Gepost: 14-01-2008 20:19
Professional

edward75tb


Lid sinds: 14-01-2008
7 bijdragen

ik probeer mijn stuur te demonteren om uiteindelijk het contactblokje achter het contact te vernieuwen,ik heb alles los maar moet ik nou met een poelietrekker de bus met lager van de stuuras trekken?
Gepost: 14-01-2008 22:03
Professional

fluke


Lid sinds: 21-11-2007
61 bijdragen

Moer losdraaien, positie aantekenen en stuur eraf trekken. zo simpel is dat.

Maar volgens mij kun je ook gewoon de kappen achter het stuur verwijeren om het contactblok te ver.

Gepost: 14-01-2008 23:12
Professional

edward75tb


Lid sinds: 14-01-2008
7 bijdragen

Voor alle duidelijkheid, ik heb het stuur en de richting-ruitenwisser schakelaars er af,wat er nu nog af moet is het deel waar het kontaktslot in zit.
Gepost: 15-01-2008 20:55
Professional

joha


Lid sinds: 27-11-2007
11 bijdragen

edward75tb:
ik probeer mijn stuur te demonteren om uiteindelijk het contactblokje achter het contact te vernieuwen,ik heb alles los maar moet ik nou met een poelietrekker de bus met lager van de stuuras trekken?

Stuur er af halen dan met speciale poelie trekken bus die op de stuur as zit eraf trekken kappen om stuur kolom eraf halen schakelaars verwijderen breekbout uit de lager houder draaien stekker contact blokje los nemen  lager houder er af trekken contact blokje vervangen en alles weer monteren

veel suces

Gepost: 15-01-2008 21:33
Professional

gillian


Lid sinds: 14-12-2007
19 bijdragen

nou om het stuur te demonteren om het kontaktblokje te vernieuwen, heb ik de hele stuurkolom eruit getrokken door onder bij de pedalen de bevestigingsbout bij de kruiskoppeling los te maken. er zit namelijk aan het kontaktblokje een klein kruiskopschroefje om hem vast te zetten.  Een speciale trekker had ik niet, het stuur blijft in mijn geval gewoon op zijn plaats. Eerst maar een nieuw kontaktblokje halen en kijken naar de vorm. Je ligt dan wel op je rug in de stoel met je hoofd tussen de pedalen. Bij het monteren van de stuurkolom zat mijn zoon van 9 jaar op mijn buik om de stuurkolom weer erin te schuiven, je ligt dan zelf te centreren om hem weer in de kruiskoppeling te krijgen. niet het meest makkelijk misschien maar ik zag geen andere oplossing

volgens mij kom je ook niet bij het schroefje als de stuurkolom er niet uit is.

succes gillian

Gepost: 15-01-2008 22:43
Professional

edward75tb


Lid sinds: 14-01-2008
7 bijdragen

Iedereen bedankt voor jullie tips, de uitleg van Gillian is de enige en juiste aanpak om  het contactblokje te vervangen.

Bij mijn klus was ik al bijna aan de kruiskoppeling onder aan de stuuras begonnen,totdat ik nog even een testje deed met de stekker uit het blokje,als nr.30 en nr.50 op de stekker doorverbind zou de startmotor moeten draaien,was dus niet het geval.Dus stuur en de rest weer monteren.

Na nog eens goed de startmotor te hebben bekeken zag ik dat tijdens het testen de massadraad van de relais op de startmotor door gebrand was,vervolgens 3uur bezig geweest met demontage,morgen een weg brengen voor revisie en dan weer monteren.

Gepost: 16-01-2008 07:48
Professional

gillian


Lid sinds: 14-12-2007
19 bijdragen

hallo edward,

om nog even op de montage van de startmotor terug te komen, bij mijn golf diesel tdi zit die aan de voorzijde van de motor/versnellingsbak, nu zit er aan de voorzijde van de motor ook een motorsteun, precies ter hoogte van de scheiding motor-versnellingsbak, als de startmotorbout er uit is dan gaat het geheel iets verzakken, dat hoeft maar 1 mm te zijn van die schetsplaat van de motorsteun, je merkt het niet, maar het boutgat van de startmotor raakt geblokkeerd en hij wil er niet meer in.

de oplossing hiervoor is de motor iets omhoog te berengen mbv een krik, zodat het boutgat vrij blijft. ik hoop dat ik het duidelijk genoeg heb verteld.

groet gillian.

Gepost: 17-01-2008 09:49
Professional

edward75tb


Lid sinds: 14-01-2008
7 bijdragen

Startmotor heb ik vervangen ,motorblok met een potkrik iets omhoog gebracht,was nog wel even priegelen om de bout weer terug te plaatsen maar een beetje sleutelaar lukt dat wel.

Iedereen bedankt voor de tips, groeten, Edward