boven 110 geen vermogen, pomptiming is stationair niet stabiel

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Volkswagen
Merk
Volkswagen
Model
LT
Type
LT
Uitvoering
-
Bouwjaar
1997
Brandstof
Diesel
Reacties
7
Bekeken
3220
Gepost: 15-02-2009 19:30
Professional

pino

Master / voorman
Dealer

Lid sinds: 27-10-2008
777 bijdragen

lucht en brandstoffilter zijn vervangen. motor slaat koud goed aan en loopt mooi rond. Inlaatlucht tempratuursensor was defect(oneindige weertand), na vervangen werd het vermogen een stuk beter, loopt nog steeds niet echt harder dan 110km/h.  Luchtmassameter gewisseld met een goed rijdende LT SDI gaf geen verbetering. kat is leeg, demper vervagen. inspuitpomp statisch op 0.55mm ipv 0.35mm gezet, geen verbetering. stopklep bekeken, haakt niet tijdens indrukken en schiet mooi naar boven. tempratuursensoren geven de juiste waarden aan in vagcom, luchtmassa meter ook. dynamich pomptiming bekeken:

dit is een plaatje van een soortgelijke grafiek, moet nog even een snapshot maken van de LT.

Wat ik bij de LT zie bij warme motor (80 a 85 graden koelwatertemp)stationair,  na het juiste type grafiek te hebben geselecteerd, is een geel snijpunt wat heen en weer gaat tussen lager dan de rode lijn, en hoger dan de groene lijn! binnen een paar seconden. Ik had verwacht dat het snijpunt ongeveer op het zelfde punt zou blijven.

heeft iemand dit wel eens mee gemaakt, enig idee hoe ik de diagnose kan stellen?

hoort het snijpunt zoveel heen en weer te gaan?

weerstand van de naaldslagsensor, timingactuator en timingsensor moet ik nog doormeten, hoop dat daar iets uit komt.

alvast bedankt voor het meedenken!

Bijgewerkt door Tom op 05-11-2012 09:03
Bijgewerkt door Tom op 05-11-2012 09:03
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken