Nokkenastiming

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Volkswagen
Merk
Volkswagen
Model
Type
Uitvoering
-
Bouwjaar
2011
Brandstof
Diesel
Reacties
9
Bekeken
716
Gepost: 15-06-2016 19:06
Professional

Diepenmaat

Lid sinds: 01-05-2011
381 bijdragen

Hebben hier een VW Amarok 2.0 TDI biturbo staan (buitenlands) waarvan de distributie van tijd is. Nokkenastandwiel stond 90 graden verkeerd. distributie weer op tijd gezet en starten, motor pakt niet aan en lijkt ook alsof die geen compressie heeft.

Kleppendeksel gedemonteerd en kunnen eigenlijk niks bijzonders zien, geen gebroken tuimerlaars, of andere schade. druk op de cilinders gezet en gekeken of die langs de kleppen lekt en deze lijken ook af te dichten. 

Nu willen we de kop demonteren, alleen willen we eerst weten wat er precies aan de hand is, voordat alles los ligt.

Het lijkt er op dat de inlaat nokkenas verkeerd staat tenopzichte van de uitlaatnokkenas. deze wordt door de uitlaat aangedreven door een tandwiel, kan deze versprongen zijn? En hoe kun je de nokkenassen tenopzichte van elkaar op tijd zetten?  Ook zitten er inkepingen in de nokkenas om de kopbouten los te maken, deze komen ook niet overeen met elkaar als de uitlaat goed voor de inkeping staat staat de inlaat verkeerd ?

Als de motor op de merktekens zet en wanneer ik de vacuumpomp er af heb staat die spie niet horizontaal met de kop. Deze spie zit ook op de inlaatkant.

Kan het zijn dat de nokkenas door het tandwiel is gedraaid??

 

Sorry dat er niet veel voertuig info is maar ben niet op het werk.

 

Gemeten

Timing.

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.