Foutcode p2196 na vervangen inlaatspruitstuk

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Volkswagen
Merk
Volkswagen
Model
Passat
Type
Passat VI
Uitvoering
-
Bouwjaar
2008/5
Brandstof
Diesel
Reacties
8
Bekeken
871
Gepost: 19-05-2017 09:34
Professional

Andeweg


Autobedrijf Andeweg
Universeel

Lid sinds: 26-01-2016
44 bijdragen

Auto binnengekregen met als enigste foutcode P2015, bekend probleem, het inlaatspruitstuk vervangen door een originele nieuwe.

Fouten gewist en proefrit gemaakt. Na +/- 800meter kwam foutcode P2196 in beeld (O2 sensor B1,S1 signaal te hoog (rijk)) met brandend mml.

Alle stekkers, (vacuum)slangen etc gecontroleerd, sensor gedemonteerd en optisch gecontroleerd, geen afwijkingen gevonden.

Fout gewist, weer proefrit gemaakt, maar na 40km is de foutcode weer terug gekomen. Vóór het vervangen van het inlaatspruitstuk nooit geen problemen met deze code gehad. Zou lambdasensor G39 moeten zijn. Deze is tijdens de de-montage van het spruitstuk niet losgeweest!

Iemand een idee waar deze foutcode vandaan kan komen?

Uitgelezen met Snapon, bij meetblokken gekeken maar er staan zoveel sensoren en meetwaardes bij dat er bijna niet uit te komen is welke het is en wat er gemeten moet worden.

Uitgelezen met

Snap-on modus ultra

Foutcodes

P2196

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.