Distributie ketting afstellen

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Volkswagen
Merk
Volkswagen
Model
Polo
Type
Uitvoering
-
Bouwjaar
2003/1
Brandstof
Benzine
Reacties
13
Bekeken
433
Gepost: 11-01-2017 21:03
Professional

anmostel

Lid sinds: 06-01-2009
70 bijdragen

Hallo allemaal

Ik heb hier een vw polo 1.2  3 cilinder waarvan er een uitlaat klep was verbrand / metaalmoeheid maar heb de cilinderkop laten reviseren alles gemaakt en gemonteerd auto liep perfect . Waar gedraaid mee gereden alles perfect en liep goed.

De klant kwam hem ophalen en blij maar na 5km liep de auto niet meer.

Ben er naar toe gegaan wat bleek de krukas poelie was losgelopen  (die ik nog heb vast geslagen heb met een  hamer) maar goed nu kon ik dus de motor draaien dus de zuigers gingen op en neer zonder dat de nokkenas rond draaide. 

Daarna de krukas poelie een beetje heb vast gedraaid en die gedraaid heb ( dus de krukas met de tandwiel stonden dus weer vast) kwamen de zuigers tegen de kleppen aan.

Oh je ik dacht er zijn weer kleppen krom dus de cilinderkop eraf gehaald maar waren gelukkig allemaal recht .wel 2 klep stoters waren zijn druk kwijt ( zou dit kwaat kunnen ) .

Maar het belangrijkste wat ik wilde weten wat is de afstelling van de ketting (er is nu de afstelling weg die ik vantevoren heb afgetekend omdat er een vrije loop is tussen het tandwiel en krukas er zit blijkbaar geen spie ofzo ertussen ) 

Dus is er een vliegwiel afstelling en een nokkenas afstelling zodat ik dit weer op merkteken kan zetten

Hartstikke bedankt voor het meedenken gr andre 

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.