Motor slaat niet aan bij warme start.

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Volkswagen
Merk
Volkswagen
Model
Polo
Type
Polo IV
Uitvoering
-
Bouwjaar
2005/7
Brandstof
Benzine
Reacties
30
Bekeken
4412
Gepost: 10-06-2015 15:01
Professional

jbauto

Lid sinds: 17-08-2009
21 bijdragen

Wij hebben hier een VW Polo 9N3 met kenteken 88-RP-NV staan.

Er zit een 1.4 16V 55KW motor in met code BKY.

Deze auto heeft het probleem dat hij warm niet aanslaat.
De injectoren en de bobines worden dan niet aangestuurd.
Het codelampje gaat wel uit.
Het krukas en nokkenas signaal komen wel binnen op de regeleenheid.
Alle voedingen en massa’s op de regeleenheid zijn in orde.
We hebben de regeleenheid opgestuurd naar AC tronics. Volgens hun is de regeleenheid in orde.

Er staat alleen een fout in de regeleenheid over de airco drukschakelaar. Dat klopt ook wel want de airco is leeg. Ik heb een log file gemaakt als de motor aanslaat en een log file als deze niet aanslaat. (zie bijlage). Het toerental signaal is niet plausibel als hij niet aanslaat. Als ik met een scoop meet op pen 82 signaal krukas komt daar wel een plausibel signaal aan. Als de motor loopt en ik rommel aan aansluiting 82 heeft dit geen effect. Ik mom dus toch weer op een regeleenheid uit.

Ik heb nog even gebeld met AC-tronics met de vraag hoe ze dit testen. Ze testen de ECU op kamer temp. Vervolgens doen ze ECU in de oven en stoken hem op tot 70 graden en testen hem nogmaals. Daarna gaat de ECU in de vriezer en testen ze hem nogmaals. Als alles dan blijft functioneren gaan ze ervan uit dat de ECU goed is. Als de motor eenmaal loopt ontstaan er ook geen problemen. Hun test sluit in dit geval dus niets uit.

We hebben een tweedehandse ECU geregeld.
Een bedrijf heeft de sofware van de oude ECU gehaald en op de tweedehandse ECU gezet.

De tweedehandse ECU maakt geen verschil! En het probleem zit er nog steeds in.

Kan de software invloed hebben op de tweedehandse ECU?
En kan de temperatuur invloed geven op de software van de ECU?

De auto herkend wel de sleutel. De bedrijfstemperatuur is goed.

De compressie op cilinder 4 is de helft van de andere cilinders, dat is ook nog een zorg. Meting is wel op een diesel kaartje gedaan. Ik kan alleen het verband met deze klacht niet leggen. Oliedruk heb ik niet gemeten.

Heeft er iemand nog een idee?

Met vriendelijke groet,

Gido Visser

 

Gemeten

Bedrading gemeten. (goed) temperatuur gemeten (goed) krukas signaal gemeten op de stekker van de ecu (goed) voeding gemeten op de ECU( goed) ECU vervangen voor een tweedehandse en de oude software over gezet. sleutel herkenning (goed) krukas sensor vervangen. nokkenas sensor vervangen. 2 bobine's vervangen

Uitgelezen met

Hella Mega Max

Foutcodes

airco druksensor fout.

Downloads (1)

  • image1.png


Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »

Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen