probleem koeling VW Sharan

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Volkswagen
Merk
Volkswagen
Model
Sharan
Type
Uitvoering
-
Bouwjaar
2000
Brandstof
Diesel
Reacties
2
Bekeken
5577
Gepost: 19-02-2009 12:13
Professional

remi

Lid sinds: 05-12-2007
8 bijdragen
het volgende probleem. klant komt met klacht dat bij een snelheid van ong.160 km\h de auto oververhit raakt, temp. loopt na ong.15 min. op naar 130 graden en er klinkt een piepsignaal. gezien de snelheid niet zelf kunnen contr. koeling gecontr.op lekkage, koppakking, doorstroming, thermostaat etc. de klant moest ook iedere keer vloeistof bijvullen. na contr. geconst. dat de radiateur bij warm draaien onderin geen goede doorstroming had, deze v.v. kwam overeen met de klacht. na reparatie bleef de temp. klacht maar vloeistof hoefde niet meer bijgevuld te worden. de waterpomp los gehaald maar deze was nog goed, toch vervangen samen met de themostaat en de temp. sensor. auto ontlucht met de neus in de lucht om alle lucht er uit te krijgen, ook uit de slangen die naar achter toe lopen voor de verwarming achterin. klant had inmiddels ook klacht dat de kachel niet meer warm werd. weer geprobeerd maar bij 160 schoot de meter na 10 min in de hoek met toeters en bellen. bij110 weer normaal op 90 graden.auto 2 keer uitgelezen en in motor gedeelte geen storing maar wel in airco-verwarming. code 01596, stelmotor voor frisse lucht\ recirculatieklep. v154. er zit climacontrol op de auto. storing is niet te wissen maar blijft !! na nog een keer ontluchten blijkt er geen lucht in te zitten. na alles nog een keer gecontroleerd te hebben het roze papiertje op het spel zetten en de snelheid zelf te rijden en inderdaad, na ongeveer 10 min. loopt de temp.meter met snelheid op naar 130 graden, ong 5 seconden! dit blijft zo en als je je terug laat zakken naar 110 km\h gaat de meter na ong. 15 seconden met gang terug naar de 90 graden, ook ong. 3 a 5 sec. en blijft strak op de 90 graden staan.kachel valt inderdaad soms weg en is er ook in`1 keer weer, word soms ook heel warm bij gewoon rijden en 90 graden op de meter.we zijn met 4 monteurs van mening dat het haast geen koppakking kan zijn, haast iets elektronisch! na de rit koelsysteem weer gecontr. maar ons inziens was alles goed. ne uitlezen gaf de autodiagnos wel opeens de storing p1255 aan, koelwatertemp.circuit sensor. kortsluiting naar massa.( 17663) deze zat er daarvoor niet in. HELP. wie heeft hier ook een ervaring mee gehad of soortgelijk iets?? het is een 19 tdi 85kw met motorcode AUY. ps de"" hulpverwarming"" l.a. slaat wel aan en word warm zo ook de kachel achter. hopende op een oplossing!!!!!!!!!!!
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken