AMT Reparatiewijzer testen?

slecht lopen stationair en inhouden bij rijden

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Alfa Romeo
Merk / model / type
Alfa Romeo 156 156
Bouwjaar
2002
Brandstof
LPG
Onderwerpen
Motor

Aantal reacties: 17
Aantal maal bekeken: 6255

Gepost: 20-04-2011 16:55
Professional

mgalfa

Eigenaar/monteur
Martijn Goorden riparazione dell'automobili
Anders/Overig

Lid sinds: 31-01-2011
11 bijdragen

Goedemiddag heren,

Ik heb hier een Alfa 156 1.8 TS CF3 staan.
De distributie riem was gebroken en de motor verbruikte een grote hoeveelheid olie.

De cilinderkop is gereviseerd, de drijfstang lagers zijn vervangen, cilinderwanden gehoond en nieuwe zuiger veren geplaatst.

Tot zover alles ok.

Nu heeft de motor echter het probleem stationair rommelig te lopen (motor schud ook) en tijdens rijden houd hij in. Echter is dit niet altijd het geval. soms gaat het 20a 30 km goed. pak je hem later weer, of een dag later, kan hij zo weer slecht lopen. Warme of koude motor maakt in deze geen enkel verschil.

Vast staat wel dat hij mooi loopt als hij net gestart is. dat doet hij altijd goed.

Uitgelezen: geen foutmeldingen

Uitgewisseld/getest:
-bobine's (gewisseld met goed lopende auto)
-Bougie's (nieuw)
-Temp/koudestart sensor (nieuw)
-lambda sonde's (nieuw)
-katalysatoren (los gekoppeld en gewisseld)
-Lucht massa meter (nieuw)
-Compressie gemeten ( alle 4 tussen 13 en 14)
-LPG bedrading (er tussenuit gesoldeerd)
-Massa punt op cilinderkop en ECU
-Distributie timming (afgesteld met calibers, en gecheckt, staat 100%)
-nokkenasversteller bedien klep + pen in inlaat (klep verwisseld met goed lopende auto)
-valse lucht (geen gevonden)
-Fase sensor (nieuw)

Als ik de lambda waarde's uitlees lijken die in orde (voorste 2 schommellen, achterste na kat strak signaal) meet ik op de sonde's zelf varieerd de waarde nogal eens.. de ene keer tussen 0,6 en 0,4 andere keer 0,1 tot zelfs 0,01 dat klopt dus niet... met nieuwe sonde's zelfde waarden. wellicht probleem met de multimeter zou je denken. echter tussentijd op accu meten laat zien dat die waarde wel zou moeten kloppen (13,9 bij lopende motor)

Cilinderkop is er voor 2e keer afgeweest om te checken bij revisie bedrijf. die is in orde zegt men.

Wie heeft er nog ideeën?

Zien we iets simpels over het hoofd?

 

Uitgelezen met

examiner

Foutcodes

geen

Bijgewerkt door mgalfa op 20-04-2011 16:55
Bijgewerkt door mgalfa op 20-04-2011 16:58
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.