Verzuipende motor

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Audi
Merk
Audi
Model
A5
Type
TYPE 8T
Uitvoering
-
Bouwjaar
2011
Brandstof
Benzine
Reacties
12
Bekeken
1326
Gepost: 28-01-2018 16:03
Professional

Decovi

Chef werkplaats
Decovi
Anders/Overig

Lid sinds: 09-04-2017
8 bijdragen

Betreft Audi A5 8T / 1.8 TFSI / 118 Kw / CDHB

Motor met overmatig olieverbruik.

Huidige km-stand: 111483km

Olieverbruik: 1.8 liter per 110 km.

Motor uitgebouwd en volledige revisie toegepast. (nieuwe gewijzigde zuigers met zuigerveren/olieschaarpveren, niewe drijfstangen, alle lagerschalen vervangen, alle pakkingen en dichtingen vervangen, nieuwe distributie, etc.....).

Injectorneuzen waren volledig verkoold.

Injectoren binnen gebracht naar revisiebedrijf om ultrasoon te reinigen, dubbele dichting kant common rail bar en nylon afdichting kant neus laten vervangen, getest op testbank met resultaat 'goed'.

Motor volledig terug opgebouwd en gemonteerd, alle vloeistoffen afgevuld.

Bij proefstart zéér onregelmatig draaien, extensief roken, behoorlijk schokken, nu en dan stilvallen, etc.

Foutcodes: P030000/ P030300 / P030400 / P008700.

P030XX foutcodes = vonkoverslag

P008700 = brandstofraildruk laag.

 

Wat blijkt nu na enig zoekwerk: als ik ACC opzet dan wordt het brandstofsysteem onder druk gezet en kan ik vaststellen dat cilinder 3 + 4 vollopen met brandstof. Eenmaal ACC off en het brandstofsysteem volledig afgelopen, dan zie ik geen insijpeling meer van brandstof in de beide cilinders.

Hierbij kunnen foutcodes P008700 en de P030XXX foutcodes dus verklaard worden.

Revisiebedrijf zegt dat de injectoren na reinigen/vervangen dichtingen de test goed gepasseerd hebben?

Mag ik nu al concluderen dat de injectoren stuk zijn?? of zie ik ergens een aansluiting of instelling over het hoofd?

Dank voor de respons.

 

 

 

 

Uitgelezen met

Autocom + VCDS

Foutcodes

P008700 + P03000 + P030300 + P030400

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.