AMT Reparatiewijzer testen?

Roetfilter storing 480A 481A

BMW
Merk / model / type
BMW 1-serie E87 - E81 - E82 - E88
Bouwjaar
2007/5
Brandstof
Diesel
Onderwerpen
Foutcodes
Roetfilters

Aantal reacties: 9
Aantal maal bekeken: 369

Gepost: 13-02-2017 17:24
Professional

Autototaal

Diagnosetechnicus
Jan Doornenbal / Auto Totaal Houten
Universeel

Lid sinds: 21-11-2007
1173 bijdragen

BMW 1 serie heeft de volgende foutcodes: 480A en 481A

De foutcodes van de BMW slaan op werking roetfilter en roetfilter verzadigd. Regeneratie lukt niet. De voorwaarden heb ik gecontroleerd:

  • Motor temp. Boven 75 graden. Check
  • Meer dan 10 liter brandstof. Check
  • Regeneratie starten met KTS. Check

Auto komt m.b.t. de uitlaattemperatuur niet boven de 300 graden. Waarom lukt dit niet? De voorwaarden zijn er. Ook zie ik regeneratie in de meetwaarde op NIET ACTIEF staan. Snelweg rit gemaakt van 50 km. Biedt ook geen oplossing. Daarna nog eens handmatig geprobeerd te regenereren, lukt ook niet. Wel staat er in de meetwaardes: aantal aangevraagde regeneraties 5, aantal gelukt 0, status regeneratie vrijgegeven.

EGR heb ik gecontroleerd is goed. Alle adaptiewaarden gereset. Roetfilter is onlangs vervangen, net als de thermostaat. Ook de verschildrukmeter is vervangen. Slangetje ook vervangen.

  1. Roetfilter imitatie
  2. Verschildruksensor origineel
  3. Thermostaat imitatie

De verschildruk sensor geeft een waarde van 34 mb stationair. Rond de 4.000 tpm is dat 320mb. Tijdens belasting wel boven de 400mb. Veel te hoog dus.

Soort gelijke storingen staan hier al vermeldt op het forum. Bij één was de oplossing de thermostaat en bij de andere geen duidelijke oplossing. Iemand nog een tip?

Met vriendelijke groet,

Jan Doornenbal

 

Gemeten

Luchtmassa, EGR, Verschildruk, Motortemp.

Uitgelezen met

Bosch KTS

Foutcodes

480A 481A

Downloads (1)

  • dsc04476.jpg


Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.