Fluitende carterventilatie

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
BMW
Merk
BMW
Model
3-serie
Type
E46
Uitvoering
-
Bouwjaar
2003
Brandstof
Benzine
Reacties
6
Bekeken
5806
Gepost: 10-10-2007 16:35
Professional

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen
Geachte techneuten,

Wij hebben met een BMW 316 van 2003 met een 1.8 motor het volgende probleem:

Bij stationair draaien is regelmatig een harde fluittoon te horen (in eerste instantie leek het op de multiribriem).

Na demontage van de multiribriem was het geluid nog aanwezig.

Het geluid blijkt veroorzaakt te worden ergens in de inlaat of het motorblok.Als we de olievuldop of de oliepeilstok verwijderen is het geluid weg (en valt de motor uit).

Het vauum in het motorblok lijkt mij erg hoog (de olievuldop wordt heel duidelijk vastgezogen).

Ik heb eigenlijk 3 vragen : Heeft iemand wel eens een soortgelijke fluittoon meegemaakt?

Is zo'n hoog vacuum in het motorblok normaal?

Is het normaal dat de motor uitvalt als je de olievuldop er af draait?

Deze motor heeft al niet meer zo'n carterventilatie potje helemaal aan de achterkant van de cilinderkop maar eentje die zich bevindt onder het inlaatspruitstuk.Er loopt een slang naar de inlaat tussen de inlaatpijp van cilinder 2 en 3. Aan de inlaatkant van deze slang is tevens een stekker met 2 aansluitingen gemonteerd (klepje)?.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Gr.Andy

Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen