Can bus storing

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
BMW
Merk / model / type
BMW 5-serie F10 - F11 - F7
Bouwjaar
2011
Brandstof
Diesel
Onderwerpen
Elektronica
Foutcodes

Aantal reacties: 13
Aantal maal bekeken: 352

Gepost: 21-05-2019 13:37
Professional

BAMJW

Diagnosetechnicus

Lid sinds: 07-06-2011
149 bijdragen

Concullega's,

Ik heb hier een BMW F10 520D

Het voertuig komt binnen met allerlei foutmeldingen die flikkeren op het instrumentenpanneel.

Na een eerste uitlezing met ISTA: ontelbaar foutmeldingen in verband met communicatiefouten over PT-can en flexray.

Na lang diagnose en het verwijderen van alle modules die geconnecteerd zijn op de PT-can/flexray blijft de storing op alle bussen(PT-CAN,FLEXRAY,K-CAN. Ik  ga er vanuit dat er een storing is in de bekabeling.

Ik heb een kabelboom gevonden dat vanuit de motorruimte naar de transmissie loopt en die tegen de motorruimte lag en waarvan de buitenmantel gesmolten was, maar geen draadschade.

Vervolgens heb ik die kabel verlegd.

De storingen op het dashboard zijn verdwenen maar de canbus storing met de oscilloscoop blijft.

en plots de transmissiemodule is niet meer aan te spreken via diagnoseapparatuur maar schakelt wel en de foutmeldingen zijn weg. maar op de scope blijf je de storing zien.

Heel die kabelboom heb ik vervolgens losgekoppeld. Maar de PT-canbus storing met de oscilloscoop blijft.

Als ik de wagen ophef met de hefbrug(vanaf dat de wielen van de grond komen) dan verdwijnen de storing op de scoop.

iemand een idee?

 

Bedankt

 

 

Gemeten

Alle PT-can en flexray modules uitgemeten.

Uitgelezen met

BMW ISTA+ GMTO scoop

Downloads (10)

  • bad-signal-pt-can.png
  • bad-signal-pt-can2.png
  • bmw-du19170.pdf
  • correct-pt-can.png
  • img_6763.jpg
  • img_6938.jpg
  • img_6947.png
  • img_6953.png
  • slecht-signaal-bmw.png
  • storing-auto-in-contact-met-brug.png


Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.