BMW 216d roetfilter probleem

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
BMW
Merk
BMW
Model
Type
Uitvoering
-
Bouwjaar
2015
Brandstof
Diesel
Reacties
8
Bekeken
648
Gepost: 19-01-2023 17:22
Professional

AutoBroek

Autotechnicus
Anders/Overig

Lid sinds: 13-12-2016
10 bijdragen

Hallo,

Wij hebben hier een bmw 216d staan waarvan er ongeveer een half jaar geleden een nieuw roetfilter in is gegaan, toen is de egr klep ook vervangen ivm een scheur in de pijp van de koeler.

Nu is de bmw weer bij ons terug omdat hij in storing ging en bijna geen vermogen heeft.

Vorige week auto uitgelezen met de volgende codes:

284e00 zuurstof sensor na kat

246b00 + 2ab400 + 244d00 laadluchtdruksensor

259100 uitlaatgastemperatuur sensor

24cf00 luchtmassasensor

240400 + 290B00 EGR

codes gewist en lucht en brandstof filter vervangen

ons smoke apparaat op de luchtslangen gehad en geen lekkages gevonden

met de auto gereden en reed goed en geen storingen.

maar nu is de auto weer terug en na verder onderzoek blijkt nu dat het roetfilter weer vol zit, waarschijnlijk door een storing waardoor de motor niet regenereert.

foutcodes nu:

2e0600 + 249300 brandstof druk te laag tijdens start

284e00 zuurstof sensor na kat

28ed00 uitlaatgasdruksensor voor turbo

2ab400 + 246b00 laadluchtdruksensor

240400 + 290B00 EGR

24cf00 luchtmassasensor

Nu zat er een turbodruk sensor in van NTK en deze hebben we vervangen voor een orginele bmw sensor.

iemand die nog tips heeft?

het lijkt ons sterk dat al die foutcodes allemaal een probleem zijn.

MVG Rik

Uitgelezen met

snap on modis edge

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken