Auto slaat niet aan, timing probleem?

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Daewoo-Chevrolet
Merk
Daewoo-Chevrolet
Model
Captiva
Type
Captiva
Uitvoering
-
Bouwjaar
2008/1
Brandstof
Benzine
Reacties
17
Bekeken
510
Gepost: 03-08-2017 17:37
Professional

Melissen71

Diagnosetechnicus
MAS
Anders/Overig

Lid sinds: 17-02-2017
217 bijdragen

Beste allen,

Voor een externe klant ben ik ingeroepen om even snel een diagnose te doen. Auto is slecht lopend in de werkplaats gezet, na uitlezen en vervangen van diverse onderdelen slaat de motor helemaal niet meer aan.

 

Vervangen zijn de krukassensor en nokkenassensoren, omdat de codes P0017 en andere krukas/nokkenas storingen in het geheugen zaten.

Ik heb vandaag gemeten met de scoop en wat opvalt is dat de beide inlaatnokkenassen hetzelfde beeld geven, en de uitlaatnokkenassen eigenlijk ook (maar hier zit wel een tijdsverschil in).

In mijn ogen is dus de distributie versprongen. Ik heb ook nog 2 scoopbeelden gemaakt waarbij ik voor beide bdp-punten de inlaatnokkenas van bank 1 erbij heb gezet. 

Wie heeft de juiste waardes om te zien aan de scoopbeelden of de timing inderdaad versprongen is. Aantal pulsen nokkenas tov krukas....

De timing loshalen voor Jan met de korte achternaam is even teveel werk. Mede gezien het feit dat de eigenaar van de auto (garage) zegt dat hij niet aan een nieuw kettingset zou kunnen komen.

 

 

 

Gemeten

Scoopbeelden krukas/nokkenas

Foutcodes

Nu geen foutcodes aanwezig na wissen door garage

Bijgewerkt door Melissen71 op 03-08-2017 18:25

Downloads (4)

  • 4-nokkenassen-amt.png
  • krukas-nokkenas-1-amt.png
  • krukas-nokkenas-2-amt.png
  • krukas-nokkenas-meerdere-amt.png


Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.