Diagbox SERMI

Merk
Model
Type
Uitvoering
-
Reacties
0
Bekeken
38
Gepost: 30-07-2025 15:31
Topmonteur

Martijn83

Diagnosetechnicus
Universeel

Lid sinds: 27-05-2008
983 bijdragen

Wie loopt hier ook wel eens tegenaan?

Fabrikant lijkt het onnodig lastig te maken of heeft de boel niet voor elkaar. 

Zodra je het voertuig aan de fabrikantenapplicatie Diagbox koppelt. Bestaat er een grote kans dat je een code moet gaan invullen om verder te komen, bijvoorbeeld bij het programmeren van een BSI.
je moet eerst een code vanuit diagbox versturen naar de de helpdesk van diagbox/ psa/ stellantis en die geven je dan met een beetje geluk binnen een bepaalde tijd een tegencode waarmee je in diagbox dan weer verder kunt.


Hoewel dit best regelmatig wel werkt, vind ik dit erg omslachtig en maakt je als onafhankelijk reparateur nog steeds afhankelijk van de helpdesk van PSA ( denk aan openingstijden en reactietijd ). Ik dacht met de komst van SERMI hier van af te zijn maar dit werkt nog steeds zo.  je zou bijv in diagbox een qr code kunnen scannen om zo gelijk verder te gaan.


Naar mijn mening voldoet de fabrikant nu niet aan de eis om een onafhankelijke universele garage te voorzien van de juiste middelen om het voertuig te kunnen repareren binnen afzienbare tijd.  En is dit een onnodige barrière.
Ik weet dat veel garages / automonteurs hier tegen aan lopen en daar hinder van ervaren.

 

maar wisten jullie dat er een mogelijkheid is om dit aan te geven bij de RDW middels deze website/ link: 

website https://www.rdw.nl/over-rdw/formulieren/probleem-obd-of-rmi-melden

 

Ik heb dit net gedaan voor DIAGBOX en SERMI en als we dit met zijn allen doen als we ergens tegen aanlopen bij de fabrikant worden ze wellicht gemotiveerd hier wat mee te doen. 
 

Uitgelezen met

DIAGBOX