Fiat Coupé loopt slecht

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Fiat
Merk
Fiat
Model
Coupé
Type
Coupe
Uitvoering
2.0-16V Plus
Bouwjaar
1996
Brandstof
Benzine
Reacties
4
Bekeken
447
Gepost: 24-09-2020 13:46
Professional

William88

medeeigenaar
Van eck automobielen
Universeel

Lid sinds: 08-09-2011
223 bijdragen

Hallo, ik heb hier een Fiat coupé staan welke slecht loopt. De auto gekocht voormezelf met het probleem dat deze veel te rijk liep voornamelijk wanneer deze warm was.

Na wat speurwerk naar lekke vacuumslangetjes stuitte ik op een vacuumslangetje van de branstofdrukregelaar welke vol stond met benzine en inderdaad hij lekte in het inlaatpruitstuk. Vervangen dus!

Maar helaas het probleem is nu veranderd. Nu, de koude start is direct aanslaan, 950rpm en zakt dan ineens weg, staat te pruttelen, komt weer bij en zakt weg, komt weer bij, dit zo'n 30 seconden door. Er kan dan ook geen gas worden gegeven worden want dan valt hij weg en/of klapt in de inlaat.

Daarna begint hij stabieler te lopen maar niet mooi stationair. Tot 2000rpm houdt hij in en en ploft hij maar trekt vanaf dan als een speer. Echter soms maar niet altijd, stopt hij er bij 4000rpm mee alsof hij in de toerenbegrenzer zit. (Noodloop?) Uitlezen lukt helaas niet.

Gedaan inmiddels:

  • Compressie gemeten, perfect.
  • Nokkenas bekeken.
  • Timing gecontroleerd.
  • Bougies, kabels, rotor en kap v.v.
  • Op vacuum lekkages gecontroleerd.
  • Stekkers met contactspray ingespoten(waren schoon)
  • Massa onder accu schoongemaakt.
  • Co schroef op alle mogelijke manieren gehad.
  • Mapsensor uitgewisseld gebruikt
  • Diverse sensoren losgekoppeld, geen bevredigend resultaat.
  • Weerstand hall sensor ontsteking, krukassensor en kvs temperatuursensor gemeten. 

Dit alles was volgens de waarden of had geen resultaat. Nu is het zo dat als ik het slangetje van de mapsensor trek en afdop hij direct mooi stationair loopt. Het inhouden en ploffen tot 2000rpm blijft even als het stoppen bij de 4000rpm.

Het volgende waar ik aan twijfel, de brandstofdruk is gemeten. Direct na het of contact zetten 3 bar precies. Maar als de auto loopt zakt hij naar circa 2,5 bar. Is dit normaal?

Heeft er iemand suggesties of een oplossing voor dit probleem?

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.