Vacuum bediende smoorklep //egr jtd 1.9 77kw

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Fiat
Merk
Fiat
Model
Doblò
Type
Doblo
Uitvoering
-
Bouwjaar
2006/6
Brandstof
Diesel
Reacties
46
Bekeken
2107
Gepost: 17-02-2016 23:39
Professional

hlvisser

Lid sinds: 19-04-2008
16 bijdragen

Beste ,

kan iemand mij vertellen of uitleggen waardoor de selenoid klep van de vacuum bediende smoorklep door beinvloed/aangestuurd word . uiteraard begrijp ik dat de ecu dit doet , maar aan de hand van welke parameters gegevens ?

het volgende is het geval , bij starten legt de ecu de selenoid aan massa waardoor de vacuum gestuurde smoorklep dicht gaat staan en de motor geen lucht krijgt en dus niet aanslaat , het is de bedoeling dat deze klep dicht gaat als de motor word stopgezet , niemand in mijn omgeving/collega`s kan mij vertellen wat deze aansturing beinvloed , is dat de gaspendaalsensor ,lmm meter of wat dan ook ?

Alle parameters uitgelezen met de delphi kast , en alle waarde`s kloppen ook van de lmm meter

via de maff calculator berekend .

Bij uitlezen geeft deze geen foutcode`s

De vacuum slang er naast laten liggen lost gedeeltelijk het probleem op maar dat is niet mijn insteek van deze storing , ik los het graag op de juiste manier op

 

iemand een idee ??

 

VR GR

 

Hl Visser

Klaaswaal

Uitgelezen met

Delphi ds150e

Foutcodes

geen

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.