Motor schokt bij vollast.

Fiat
Merk / model / type
Fiat Ducato Ducato
Bouwjaar
2007
Brandstof
Diesel
Onderwerpen
Brandstof(systeem)
Elektronica
Foutcodes
Motor

Aantal reacties: 14
Aantal maal bekeken: 320

Gepost: 26-10-2018 21:17
Professional

Dieter026

Autotechnicus
Anders/Overig

Lid sinds: 13-11-2016
81 bijdragen

Hallo, 

Momenteel heb ik een Fiat Ducato bij me in de werkplaats. Bij deze ducato  houdt de motor heel even in met als gevolg dat je een schok krijgt. De wagen doet dit alleen maar als de motor op temperatuur (80-90 graden) is. Bij koude motor doet de wagen dit niet. Je krijgt de schok ook enkel als je het gaspedaal volledig indrukt, en het motortoerental omhoog gaat. Rond 2000 tr/min krijg je dan een schok van een tijdsduur van 2 sec. en dan is de schok weer weg. Je moet je voet niet van het gaspedaal afhouden om het schokken te stoppen. Als je rustig rijdt met de wagen voel je niets, je voelt wel een schok van zodra je gaspedaal volledig induwt en in de buurt van 2000tr/min komt. Ik krijg ook 2 foutcodes P0001 en P0089. P0089: raildruk te laag. Hierna de raildruksensor vervangen, maar zonder succes. Van foutcode P0001 heb ik de betekenis nog niet van gevonden. Ik ben dan met de pico-scope gaan meten. Ik meet dan de krukas-nokkenas-injector aansturing. Hierbij zie ik dat op het moment van de schok de aansturing van de injectors stopt (300 ms). De aansturing stopt bij alle injectoren. Alle voeding en massa draden van de motor-ecu goed gecontroleerd met een V4 meting. Hierna ben ik overgegaan tot het vervangen van de motor-ecu. Maar met een nieuwe motor-ecu doet het schokken zich nog voor. Ik zet in bijlage mijn metingen met de scope op foto 62/65 zie je dat de aansturing stopt van de injector. Ik meet wel een vreemd signaal op de krukassensor vind ik. Heeft iemand een voorbeeld signaal? 

Grtz

Dieter

Gemeten

Met scope signaal gemeten van krukas,- nokkenas signaal en aansturing injectors.

Uitgelezen met

Texa

Foutcodes

P0001 en P0089

Downloads (1)

  • printscreen-62.65.png


Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.