1.3 JTD

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Fiat
Merk
Fiat
Model
Punto
Type
Punto
Uitvoering
-
Bouwjaar
2003/6
Brandstof
Diesel
Reacties
8
Bekeken
942
Gepost: 02-02-2017 15:19
Professional

JohannesB

After sales manager

Lid sinds: 26-03-2015
4 bijdragen

Beste heren, zojuist ben ik aan het stoeien geweest met 188A9000 motorcode 1.3 JTD fiat punto 2003

 

betreft foutcode P0236 gewist. proefrijden. voertuig houdt in. valt nauwelijks mee te accelereren. 

turbo stang beweegt soepel zodra er lucht op de klep wordt toegepast. ( geen vacuum )

 

betreft de meetwaarden blokken :

aanzuiglucht temperatuur = gaat van -40 naar +152 graden

Koelvloeistoftemperatuur = gaat van -40 naar + 152graden

Luchtmassa = 50 Kg\h

inlaatspruitstuk druk = 28 bar

dit zijn de waardes met motor uit en contact "aan "

alhoewel ik de stekkers van de betreffende sensoren los getrokken heb, blijven de waardes van de Koeltemp en aanzuiglucht constant van -40 naar +152 graden springen.

Dit gebeurt ook tijdens het rijden met meetwaardenblok.

weet iemand waar dit karakter vandaan komt? merk specifiek? 

zo geldt dit ook voor mijn inlaatdruksensor. ik meet een 5V voeding spanning. (stekker los) maar de waarde's blijven nog steeds 28Bar aangeven. terwijl er maar een atmosferisch druk van 1 bar aanwezig is.

bij de VAG auto;s is het zo dat als je de stekker lostrekt. een constante waarde krijgt. vandaar mijn vraagstelling.

E.C.U  defect? of is 1 sensor de boosdoener van alle waarde's? ik kan ook mijn klopsensor niet vinden helaas.

 

Uitgelezen met

Bosch KTS 2000

Foutcodes

p0236 en p0235

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.