Fiat Stilo Abarth Selespeed schakelt niet meer

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Fiat
Merk
Fiat
Model
Stilo
Type
Stilo
Uitvoering
-
Bouwjaar
2002
Brandstof
Benzine
Reacties
6
Bekeken
10526
Gepost: 29-07-2009 22:33
Professional

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen
Hallo,

We hebben hier een auto van een klant staan met het volgende probleem:

Wanneer je de auto start en je wilt hem in zijn versnelling zetten (Selespeed) dan gebeurt er niets, zowel niet in vooruit als achteruit. Het enige wat je hoort is af en toe een flinke tik met een schok van de versnellingsbak die hem in de versnelling probeert te gooien. Ook geeft de boordcomputer al vrij snel aan dat er een fout is met de transmissiebak.

Heel af en toe wanneer je blijft proberen gooit ie hem in de versnelling en dan werkt de bak even, maar als je dan een rondje rijdt heb je halverwege alweer dat ie ermee stopt en in zijn vrij blijft zitten.

Nu hebben er al een paar monteurs naar gekeken en ook een oud Fiat-monteur, alleen zijn we nog steeds niet veel opgeschoten.

Het vloeistofniveau van de selespeed was in het begin een paar keer gedaald, zonder ergens lekkages of iets dergelijk te zien. Na een paar keer de vloeistof te hebben bijgevuld tot het vloeistofmaximum blijft deze nu gelijk en daalt deze niet meer. --> Wij denken dan ook dat die drukbol misschien kapot is, wat verklaart dat het niveau eerst daalde en nu niet meer omdat die bol volzit?!?

Toen we de uitleescomputer eraan hebben gehangen viel op dat de auto te weinig druk opbouwt om te kunnen schakelen. Volgens de ex-Fiatmonteur moet de auto een druk hebben van 40bar en de auto bouwt niet meer op dan plusminus 19bar.

Het stuurrelais van de pomp is uit voorzorg vervangen, alleen helpt dit echter niet, maar dit kan nu in ieder geval uitgesloten worden.

We zaten er aan te denken die drukbol te vervangen, maar navraag bij de dealer levert op dat deze bol niet los verkrijgbaar is en volledig is met het blok waarop deze bol zit, kostenplaatje van ongeveer 800euro ex. Ook gaf de dealer aan dat dit onderdeel nog nooit was besteld bij hun en die hadden het over een andere blok wat ook in dit circuit zit, kost +/- €700 euro en die is wel eens een keer besteld.

Wij vragen ons nu echt af wat te doen, aangezien het een dure gok is om zomaar wat te vervangen.

Is er iemand die enig idee heeft wat we moeten doen of kennen jullie bedrijven/personen die thuis zijn in deze auto/versnellingsbak?!

Alvast bedankt voor jullie hulp/tijd!

grt Julien

Auto Vlasveld Dongen

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken