Veer aan koppelingspedaal: origineel?

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Ford
Merk
Ford
Model
Fiesta
Type
Fiesta
Uitvoering
-
Bouwjaar
2005
Brandstof
Benzine
Reacties
17
Bekeken
3288
Gepost: 21-04-2013 10:54
Professional

Klus

Eigenaar/monteur
Universeel

Lid sinds: 11-09-2012
185 bijdragen

 De koppeling van een Fiesta ST 2.0 heeft de neiging om te laag aan te grijpen, maar enkel als de motor al een tijdje gedraaid heeft. En dan schakelt ie ook taai. Koud is er geen probleem, dus kan ik vermoedelijk schijf en vliegwiel/drukgroep al uitsluiten. En zonder draaiende motor schakelt ie boterzacht, dus sluit ik de bak ook uit. Zit te denken aan master en hulp cylinder of lucht/vocht.

Nu kom ik boven op de master cylinder (pompje aan koppelingspedaal) een veer tegen, die daar maar wat los ligt kapot te wezen, afgebroken aan 1 eind. Op de afbeelding in bijlage de veer. Ik vind niet meteen de bevestigingspunten van deze veer. Hoort ze op het koppelingspedaal te zitten? En zoja, waar zitten de bevestigingen? Bij opgewarmde motor zit het koppelingspedaal ook 2 cm lager dan het rempedaal, bij koude motor zit ie even hoog. Vrije slag is er ook nauwelijks. Of bestaat de mogelijkheid dan iemand voorheen die veer bijgeplaatst heeft om het pedaal hoog te houden?

 

Downloads (1)

  • veer.jpg


Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »

Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen