Lambdasonde verwarmingskring

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Ford
Merk
Ford
Model
Focus
Type
Focus
Uitvoering
-
Bouwjaar
2001/10
Brandstof
Benzine
Reacties
14
Bekeken
6629
Gepost: 23-01-2011 16:15
Professional

Monk

Lid sinds: 21-11-2007
1465 bijdragen

 Deze auto kwam een zestal weken geleden in de werkplaats met een brandende motor storingslampje. Bij het uitlezen kwam de foutcode P0135 en P0136 verwarmingskring lambdasonde 1 en 2. Uit het schema van ESItronic blijkt dat deze de dezelfde zekering hebben. Maar de zekering niet stuk. De foutcodes gewist en kwamen niet gelijk terug.

Na een drietal weken later ging het storingslampje opnieuw branden. Bij het uitlezen kwam de foutcode P0135 verwarmingskring lambda sonde 1.

Meting aan lambdasonde 1 verwarmingskring aan de stekker; plus (accuspanning) en massa. Weerstand meting; 6 - 7 ohm

Voor de zekerheid gemeten aan lambdasonde 2 verwarmingskring ( mocht de computer het omdraaien); plus (accuspanning) en massa. Weerstand meting; 6 - 7 ohm

Ondanks een goede meting toch de voorste lambdasonde vervangen door een Bosch lambdasonde met een passende stekker.

Afgelopen week kwam de auto weer terug met een brandende storingslampje.               Foutcode P0135

Informatie van de Ford - dealer is dat een draadbreuk of een Ecu op deze foutcode niet voorkomt. Die monteur adviseerde mij een originele lambdasonde te plaatsen. 

Ik lees hier op het forum wel eens meer dat niet originele onderdelen storingen geven. Maar je verwacht toch dat een Bosch lambdasonde met een originele stekker dat het goed moet zijn.

Ik hoor graag van jullie.

 

Gemeten

Voedingsspanning Massa Weerstand meting

Uitgelezen met

Bosch KTS

Foutcodes

P0135

Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen