Iveco daily 35c13 2.3 jtd EDC lampje / welke diagnose op iveco?

Iveco
Merk / model / type
Iveco Daily C-serie 3500kg
Bouwjaar
2012
Brandstof
Diesel
Onderwerpen
Diagnose apparatuur
Foutcodes
Motor
Roetfilters

Aantal reacties: 10
Aantal maal bekeken: 322

Gepost: 22-08-2019 12:30
Professional

Timmerklits

Zaakvoerder
Timmermans Powerbox Tuning
Universeel

Lid sinds: 26-05-2011
81 bijdragen

Hallo,

Ik had hier een iveco daily binnen, beperkt motorvermogen, motorlampje en edc lampje aan, na diagnose zag ik dat de egr buis achterkant uitlaat gebarsten was, alles zag er zwart uit.

Foutcodes in de EOBD diagnose (iveco staat niet in de lijst mij maxisys 908 pro bij mij), Roetfilter verstopt, permanent, en lambdasonde fout p0130 permanent (P1206 en P2002) Fouten kon ik niet wissen.

Lambdasonde en egr pijpje vervangen, nog dezelfde fouten, dan de tegendruk van de roetfilter gemeten, stationair 0.4 bar (met mechanische meter rechstreeks op het darmpje), met wat gasgeven sloeg deze achtertegen, dus roetfilter enorm verstopt, 

 

Nu heb ik deze zuiver gemaakt met een speciaal product welke je erinspuit, via hulp van een kennis garage, heel de procedure gedaan hoe dit moet, ondertussen gaf hij aan regeneratie niet volledig, een goede rit gedaan, lampje van roetfilter (dat was ondertussen aan gegaan), ook terug uit, druk gemeten, men meterke beweegt zelfs niet meer, je voelt zo wel iets maar dat is goed.

 

Foutcodes gewist, geen foutcodes meer in de eobd diagnose, dus dat lijkt opgelost. maar het EDC lampje blijft wel altijd aan. 

Als ik met contact op de fouten wis, (ik zie er geeen maar toch), dan gaat dit lampje uit, en na een paar sec terug aan met de melding laat motor controleren.

Wat kan dit nog veroorzaken. Zou het mogelijk zijn dat je in de module nog moet zeggen dat de roetfilter vervangen is ?

 

Ik heb dit al bij meerdere andere merken zo gedaan, daar zit je in beperkte modus totdat je de regeneratie zelf eens doet via diagnose, of configureerd dat je een nieuwe gestoken hebt.

Maar bij iveco geraak ik niet binnen, zoals bij andere merken in de 20 tal ecu's soms. Wat triggert dat edc lampje juist?

Motorvermogen lijkt nog beperkt, hoewel ik tot 4000 kan trekken, en 120 kan rijden (dan is hij beperkt), geen idee hoe deze ervoor reed. Turbo druk gaat ook maar tot 0.45 bar, lijkt mij weinig, hier zit wel geen regeling op zie ik, de wastegate wordt dadelijk gevoed door de compressor druk met een darmpje.

Foutcodes

nu geen meer

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.