Klanten in de werkplaats

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Merk
Model
Type
Uitvoering
-
Reacties
10
Bekeken
4624
Gepost: 28-02-2008 20:30
Topmonteur

Nissanwielmonteur

Diagnosetechnicus
Autobedrijf Van Leijden
Dealer

Lid sinds: 21-11-2007
612 bijdragen

Hallo collega's,

Ik heb geen technische vraag maar eigenlijk gewoon iets waarvan ik wil weten hoe jullie daar mee omgaan.

Toen ik bij mijn huidige werkgever begon met werken toen was het echt zo'n garagebedrijf van "ons kent ons" en "we lopen even langs de garage voor een praatje en een bakkie koffie". Komt sommige van jullie vast wel bekend voor. Ook het feit van degene die de werkplaats in komt lopen die spreken we aan en helpen we als het kan direct even opweg met een lampje of ruitenwisser zonder moeilijk gedoe van: "Eerst melden bij de receptie". 

Nu is het van de week voorgevallen dat een van mijn collega's achteruit reed en er precies middenachter de bus (met dichte achterdeuren) een klant stond die er toen hij instapte nog niet stond. Klant zou dus bijna aangereden kunnen worden. Gelukkig niet gebeurt, maar het kwam zo wel weer even ter sprake tijdens de koffie. Wij mogen de klant uiteraard vragen zich niet op de werkvloer te bevinden, maar eigenlijk is het gewoon een taak van de receptionist om de klant aan de lees/koffietafel te zetten.

Hoe gaan jullie nu met dit soort zaken om. De veiligheid van jezelf en de klant en eigenlijk wil je toch niet je werkzaamheden verbergen???? Klant mag best zien wat we doen, maar als ze zo vanuit de wachtkamer zitten te kijken dan vraag je je wel eens af van: Wie kijkt er nou apies???

Graag eens jullie reactie.

Ton

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken