Mercedes 300 CE start niet

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Mercedes-Benz
Merk
Mercedes-Benz
Model
200-serie
Type
TYPE W124 SEDAN
Uitvoering
-
Bouwjaar
1988
Reacties
15
Bekeken
688
Gepost: 28-03-2022 20:55
Professional

Mobitech

Zaakvoerder
Mobitech
Universeel

Lid sinds: 12-04-2016
38 bijdragen

Hallo iedereen, 

Klant heeft een W124 binnengebracht, die niet wil starten. Staat al een tijdje stil, reed al niet zo goed meer, problemen al tijdje aan de gang. 

Heeft zelf al vervangen : ontstekingskaarsen, benzinepompen, drukregelaar, injectoren, verdelerkap en rotor, ontstekingskabels. 

Onze eerste vaststelling was dat de auto geen brandstof kreeg, niks aan de retour, even de luchtweger naar beneden geduwd & met het klassieke spuitbusje, sloeg aan & bleef aan de gang zolang er eten werd voorzien. Ontsteking volgens ons wel ok dus ...  Brandstofpompen kregen geen voeding, verder nagezien & relais bleek defect te zijn. Klant voor andere relais gezorgd, bij het opzetten contact hoor je pompjes draaien, volop brandstof aan de retour dus fuel genoeg denk ik dan.  De beer proberen te starten, nope dus ...

Ontstekingskaarsen staan onmiddellijk zeiknat, bij het droog zetten blazen we zelfs een geut brandstof zo naar buiten. We merken op dat  de luchtweger bijna niet naar beneden te duwen is als de spinnekop onder druk staat. Spinnekop gedemonteerd, plunjer onderaan beweegt zeer moeizaam, moet je naar beneden trekken ( wat niet de bedoeling is denk ik ... ) Klant zorgt voor een occasie spinnekop, waarvan het plunjertje netjes kan bewegen & een goed gevoel geeft. Hele handel opnieuw gemonteerd, maar eigenlijk net hetzelfde resultaat. Het blokje opzij aan de spinnekop is echter niet vervangen. ( blijkbaar zitten deze twee kanaaltjes van het blokje tussen toevoer en spinnekop, vermoed dat dit een soort toevoerregeling is ? ) Zolang er geen brandstof in de spin zit, kan je heel makkelijk de luchtweger bewegen, gaat soepel op en neer. Bij opzetten contact hoor je een gesjirp & onmiddellijk kan je de luchtweger moeilijk naar beneden duwen. Vermoed dat deze nooit door het vacuum naar beneden gaat met zo'n tegendruk. Starten resulteert in een half emmertje benzine in de cilinders ... verzuipt zo goed als onmiddellijk. 

We hebben heel weinig ervaring met dit systeem en kunnen dit ook niet op een of andere manier uitlezen, zou het blokje opzij de spin de oorzaak kunnen zijn of zoeken we het helemaal verkeerd ? Iemand tips / ervaring / oplossingen ? Is een leuke youngtimer & zou heel graag die zes-in-lijn horen brommen ;-) ... Dankjewel alvast voor het meedenken !!!

Gemeten

Benz pompen ok, ontsteking lijkt ok

Uitgelezen met

??

Foutcodes

Kan niet uitlezen

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Registreren