Gepost: 12-06-2025 12:13
KurtMBtje
Autotechnicus
Peeters NV
Anders/Overig
Lid sinds: 16-11-2022
9 bijdragen
Bij deze wagen is het roetfilter onlangs (1000km) het roetfilter vervangen door een aftermarket model samen met de koelwaterthermostaat.
Eerst is het roetfilter vervangen, maar daarna problemen met niet willen regeneren, ook niet geforceerd.
Vervolgens vastgesteld dat de koelwaterthermostaat de motor te koud hield.
Nu heeft de auto probleemloos gereden tot nu: het roetfilter zou moeten regeneren, maar er komt een foutcode die aangeeft dat er iets mis is met het roetfilter.
Geforceerde regeneratie uitgevoerd, maar de temperatuur voor het roetfilter komt niet hoger dan 450°C.
Daardoor hebben we slechts een heeeeel trage regeneratie. Ik meen me te herinneren dat dit vroeger 500°C was en veel sneller ging.
Bij dit model zit het roetfilter en de katalysator in één behuizing, dus deze zijn samen vervangen destijds.
Waarom blijft de regeneratie temperatuur voor het roetfilter zo laag?
Gemeten
geforceerde regeneratie met uitlezing van live data
Uitgelezen met
mega macs 56
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken