roetfilter probleem

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Mercedes-Benz
Merk
Mercedes-Benz
Model
C-klasse
Type
TYPE W204 - S204
Uitvoering
-
Bouwjaar
2010
Brandstof
Diesel
Reacties
9
Bekeken
4579
Gepost: 06-07-2016 19:35
Professional

BrunoG

zaakvoerder
goetmaekere bvba
Universeel

Lid sinds: 11-02-2014
6 bijdragen

Ik heb een mercedes C-klasse (200 cdi w204,bwj 2010) met volgende foutcodes;

P 245400; the impuls for differential pressure sensor 1 inthe diesel particulare filter ha a short to ground.

P013326; oxygen sensor 1 (cilinder bank 1) has a delayed reaction...

P244A00; The pressure differentil in the particle filter is to low.

P244A7A. The pressure diff in the dpf is to low,leak is detected

P211907; The throttle valve ha a mechanical malfunction

Foutcodes uitgelezen met een launch- diagnose toestel. we hebben de drukverschil sensor vervangen. Blijkt veel voorkomend te zijn, eveneens alle darmpjes nagekeken op scheurtjes.Wagen heeft slechts 50000km, altijd korte ritjes... Kan niet echt veel meer waarden dan de temperatuur van de dpf bekijken. Na het vervangen van de drukverschilsensor, en wissen vande codes, blijft de Pp244A00 steeds terugkomen.Zo vroeg ik me af of het wel degelijk de Dpf zou zijn die verzadigd zit? Misschien iemand nog een tip?Een mercedes dealer zij onlangs tegen mij dat zo'n dpf op die kms nooit kan defect zijn... Ik heb geen of weinig ervaring met mercedes... wij doen voornamelijk hyundai.

Uitgelezen met

launch

Foutcodes

p245400, p013326,p244A00,p244A7A,p211907

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.