Olie in kabelboom?

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Mercedes-Benz
Merk
Mercedes-Benz
Model
E-klasse
Type
TYPE W211 - S211
Uitvoering
-
Bouwjaar
2004/5
Brandstof
Benzine
Reacties
8
Bekeken
1747
Gepost: 29-05-2017 21:38
Professional

schalk

Lid sinds: 03-01-2008
65 bijdragen

Hoewel er een topic is over het mogelijke probleem is deze niet geheel gelijk aan dit probleem. Ik ben inmiddels niet meer werkzaam in een garage ( AOW ) maar hoop toch dat iemand mee wil denken over het probleem aan de auto van mijn nichtje.

De motor ging op zeker moment niet meer boven de 3000 toeren ( noodloop ? ) en ze is naar de garage gegaan waar ze de APK laat doen. Het motorstoringslampje was gaan branden. Bij deze garage is het systeem uitgelezen en werd de stekker naar de inlaat nokkenasversteller gecontroleerd, hier was een geringe hoeveelheid olie zichtbaar. De stekker werd schhongemaakt de codes gewist en de auto opnieuw gestart. Het storingslampje bleef uit totdat het contact werd uitgezet en opnieuw werd gestart. Alle foutcodes waren weer terug. Een relatie bij Mercedes wist te verstellen dat kabelboom en ECU zouden moeten worden vervangen. Voordat deze dure ingreep plaats vindt de vraag heeft iemand in het verleden zoiets meegemaakt en een goedkopere oplossing gevonden.

Ten einde raad kwam ze bij mij en heb ik de stekker van de ECU ook geinspecteerd. Bij een aantal pootjes constateerde ik iets glimmends, mogelijk olie? Dit heb ik gereinigd en daarna met een geleende maxiscan weer uitgelezen. Van de resultaten heb ik foto's gemaakt maar dom genoeg hing de beschermfolie van het beeldscherm voor de meeste codes. Heb ik bij het terug kijken op mijn Iphone niet opgemerkt. Stom, stom, stom, maar misschien kunnen jullie iets met de teksten.

De hieronder vermelde codes zijn van het 1e garagebedrijf, deze kon geen conclusies trekken. Na het reinigen van de stekkers heb ik met de maxiscan het volgende gemeten:

P0414 en P0445 + tevens zonder de codes nog te kennen het volgende: Luchtregelaar circuit laag bank 1 sensor 1, Luchtregelaar circuit laag bank 1 sensor 2, inlaatklep aanstuur solenoide circuit bank 1

Betekend het veranderen van de aanwezige codes dat het reinigen van de stekkers dit tot gevolg heeft gehad?

Kan de aangegeven massa kortsluiting op zoveel sensoren ook betekenen dat de kabelboom of één van de sensoren in hetzelfde circuit ergens sluiting maakt

 

Gemeten

Aansluitstekkers inlaatnokkenas, uitlaatnokkenas, lambdasondestekkers , stekkers ECU gecontroleerd op olie.

Uitgelezen met

Bij andere garage, weet ik dus niet. Door mij met de Maxiscan

Foutcodes

P0414, P0365, P0010, P0020, P0135

Downloads (5)

  • img_0607.jpg
  • img_0608.jpg
  • img_0609.jpg
  • img_0610.jpg
  • img_0611.jpg


Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken